Radyo ve Televizyon Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC308 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Programlama Mantığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ İNCE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ALİ HAYDAR ESER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Programlama diline giriş yaparak basit hesaplamaları yapabilecek düzeye erişmek. |
Dersin İçeriği: | Bilgisayarın yapısı ve programlama dilleri, Bilgisayar kullanarak bir problemin çözümü, algoritma geliştirme ve program dizaynı, akış diyagramı, başlama ve çıkış komutları bilgisayarda çalıştırma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisyarın tanımı temel özellikleri, | |
2) | Bilgisayarın çalışma prensibi, | |
3) | Sayı sistemleri, programlama tanımı, | |
4) | Programlama dilleri ve uygulama yazılımları | |
5) | Programlama Temel Mantığı(Problem çözümü, program tanımı, programlama aşamaları) | |
6) | Algoritma Tanımı, | |
7) | Algoritmalar,algoritma türleri | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Akış Diyagramları, Değer Gösterimi(Sabitler,Değişkenler), | |
10) | Atama İşlemi (Aritmatik ifadeler, aritmetik operatör) , | |
11) | Veri tipleri | |
12) | Algoritma Oluşturma | |
13) | Örnek Uygulamalar | |
14) | Uygulama Geliştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. | ||||||||||||||
4) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. | ||||||||||||||
5) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. | ||||||||||||||
6) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. | ||||||||||||||
6) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. | ||||||||||||||
7) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. | ||||||||||||||
8) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. | ||||||||||||||
9) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. | ||||||||||||||
10) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. | ||||||||||||||
11) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. | ||||||||||||||
12) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. | ||||||||||||||
13) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. | ||||||||||||||
14) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. | ||||||||||||||
15) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. | ||||||||||||||
16) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. | |
4) | Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. | |
5) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. | |
6) | Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. | |
6) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. | |
7) | Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. | |
8) | Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. | |
9) | Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. | |
10) | Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. | |
11) | Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. | |
12) | Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. | |
13) | Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. | |
14) | Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. | |
15) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. | |
16) | Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |