Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fair play kavramı, kapsamı ve tarihi gelişimi |
Anlatım ve Soru-Cevap yöntemi |
2) |
Fair play idealinin ilkeleri ve analizi |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3) |
Uluslararası Fair play kuruluşları ve çalışmaları |
İlgili kuruluşların web sitelerinin incelenmesi-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4) |
Avrupa’da ve Türkiye’de Fair play |
Literatür tarama-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5) |
Fair play problem alanları |
Konu ile ilgili makale özeti çıkarma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6) |
Fair play geliştirme çalışmalar |
Literatür taraması-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7) |
Olimpizm ideali ve Fair play |
Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Geleneksel Türk sporlarında Fair play anlayışı |
Literatür tarama-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10) |
Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
11) |
Öğrenci Çalışması: Fair play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
12) |
Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları |
Konu ile ilgili örnek olay sunumu hazırlama-Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması ve Tartışma Yöntemi |
13) |
Amatör ve profesyonel sporda Fair Play |
Video izleme ve yorumlama-Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri ve Tartışma Yöntemi |
14) |
Sporcuların Fair Play’ e uygun davranış modelleri |
Konu ile ilgili makale okuma-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
15) |
Fair Play olgusundan sorumlu referans grupları |
Literatür taraması-Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
16) |
FİNAL |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Şahin, M. (2018). Sporda Etik Değer, Spor Yayınevi, İstanbul.
Arıpınar, E. ve Donuk B. (2018). Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar; Fair Play. Ötüken Yayınları, İstanbul
Lumpkin, A. (2004). Sport Ethics: Applications for Fair Play. McGraw-Hill Education, USA.
Şahin, M. (2015). Sporda Evrensel Kavram Faır Play. Nobel Yayınları, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
Şahin, M. (2018). Sporda Etik Değer, Spor Yayınevi, İstanbul.
Arıpınar, E. ve Donuk B. (2018). Spor Yönetim ve Organizasyonlarında Etik Yaklaşımlar; Fair Play. Ötüken Yayınları, İstanbul
Lumpkin, A. (2004). Sport Ethics: Applications for Fair Play. McGraw-Hill Education, USA.
Şahin, M. (2015). Sporda Evrensel Kavram Faır Play. Nobel Yayınları, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. |
|
2) |
Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. |
|
3) |
Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
|
4) |
Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. |
|
5) |
Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
|
6) |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
|
7) |
Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. |
|
8) |
En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. |
|
9) |
Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
|
10) |
Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar. |
|
11) |
Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
|
12) |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|