Tarih
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC328
Ders İsmi: Örgütsel Davranış
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ULAŞ GÜLTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SELEN ORTA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Örgüt, önceden belirlenmiş hedeflere ulaşmak için bir araya gelen iş görenlerin üretim ilişkilerinden oluşur. İş görenler, örgütün işleyişinde gerekli olan görevleri yapmaya elverişli davranışlar sergiler. Örgütsel davranış, örgüt içindeki insan davranışlarını anlamak, çalışanı daha etkin, verimli ve başarılı kılmayı amaçlamaktadır. Bu ders sayesinde öğrencilerin de piyasa düzenini ve çalışma hayatının getirdiklerini öğrenmeleri ve bilinçlenmeleri sağlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Örgütsel davranış konusunda genel ve temel bilgiler, örgüt kültürü, örgütlerde gruplar ve iletişim, iş tatmini ve motivasyon, etkin liderlik, takım çalışması, örgütsel stres ve stres yönetimi, örgütlerde değişim ve çatışma, örgütlerde etik ve örgütsel davranışta güncel yaklaşımlar konularının kavramsal temelleriyle anlatılması, dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Örgüt yapısı ve kültür arasındaki ilişkiyi anlayabilme.
2) Örgütte kullanılabilecek farklı motivasyon teorilerini anlayabilme.
3) İnsan kaynakları yönetimini anlayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Örgütte etkili takım çalışmasını geliştirecek mekanizmaları anlayabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yönetim ve liderlik konusunda farklı yaklaşımları anlayabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgütsel Davranışa Giriş Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
2) Örgütsel Çeşitlilik Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
3) Tutumlar ve İş Tatmini, Duygular ve Duygu Durumlar Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
4) Kişilik ve Değerler Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
5) Algılama ve Bireysel Karar Alma Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
6) Motivasyon Temelleri Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
7) Motivasyon: Kavramlardan Uygulamalara Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
8) VİZE SINAVI Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
9) Grup Davranışının Temelleri, Çalışma Takımlarını Anlamak Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
10) İletişim, Liderlik Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
11) Güç ve Politika, Çatışma ve Müzakere Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
12) Örgüt Yapısının Temelleri, Örgüt Kültürü Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
13) İnsan Kaynakları Politikaları ve Uygulamaları Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
14) Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019. Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem, 14. Basımdan Çeviri, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
Diğer Kaynaklar: Mesut Çimen, Serkan Deniz (Editör), Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, 3. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.
Nihat Aytürk, Örgütsel Davranış: Örgütsel Kuram ve Uygulamalar, 1. Basım, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
2) Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
3) Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4) Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
5) Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
6) Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7) Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
8) En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
9) Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
10) Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar.
11) Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
12) Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
2) Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
3) Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4) Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
5) Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
6) Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7) Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
8) En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
9) Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
10) Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar.
11) Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
12) Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100