Bilişim Sistemleri Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FET301 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Nesne Yönelimli Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ İNCE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ İNCE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak program yazımı ile ilgili yeterlikleri artılması ve farklı problemlerde çalışması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Nesne Tabanlı Programlama İçin Yazılım Kurarak Ayarlarını Yapmak Programlama Dilinin ileri Deyimleriyle Konsol Uygulamaları Hazırlamak Programlama Dilinin ileri Deyimleriyle İşletim Sistemi Tabanlı Uygulamaları Hazırlamak Karar Kontrol Deyimleri,Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar Bileşen Kütüphanesi Veri Yapıları İşletim Sistemi Nesneleri Menü Tasarımı ve Formlar Veritabanı İşlemleri Etkileşimli Veri Nesneleri ileri Nesen tabalı proglrama örneklertini tasarım örüntüleri kullanarak geliştirmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Nesne Tabalı konuları : İnheritance - Polymorphism - Encapsulation | |
2) | Tasarım örüntülerine giriş | Head First Design Patterns birinci bölüm |
3) | Gözlemci Kalıbı: Nesnelerinizi haberdar etmek | Head First Design Patterns Bölüm 2 |
4) | Dekoratör Modeli: Nesneleri Süslemek | Head First Design Patterns bölüm 3 |
5) | Fabrika Kalıbı: OO İyilikle Pişirme | Head First Design Patterns Bölüm 4 |
6) | Singleton Modeli: Eşsiz Nesneler | Head First Design Patterns Bölüm 5 |
7) | Komut Modeli: Kapsüllenen Çağrı | Head First Design Patterns Bölüm 6 |
8) | Vize | |
9) | Adaptör ve Cephe Kalıpları: Adaptif Olmak | Head First Design Patterns Blm. 7 |
10) | Şablon Yöntem Modeli: Kapsülleme Algoritmaları | Head First Design Patterns ch.8 |
11) | Yineleyici ve Bileşik Modeller: İyi Yönetilen Koleksiyonlar | Head First Design Patterns Blm. 9 |
12) | Devlet Örüntüsü: Şeylerin Durumu | Head First Design Patterns Blm 10 |
13) | Proxy Kalıbı: Nesne Erişimini Kontrol Etme | Head First Design Patterns Blm:11 |
14) | Bileşik Kalıplar: Kalıp Kalıpları | Head First Design Patterns Blm: 12 |
Ders Notları / Kitaplar: | Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software |
Diğer Kaynaklar: | Head First Design Patterns by Eric Freeman, Elisabeth Robson, Bert Bates, Kathy Sierra Released October 2004 Publisher(s): O'Reilly Media, Inc. ISBN: 9780596007126 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |