Tekstil ve Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TFD101
Ders İsmi: Temel Sanat Eğitimi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 0 4 10
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA KARAÇALI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BERNA KARAÇALI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, görsel dil ve görsel öğelere ilişkin temel bilgileri kazanmak, bu bilgileri görsel dile aktarmak, soyut- eleştirel düşünme temelinde disiplinlerarası ilişkiler gelişmesini sağlamaktır. Temel öğeler nokta-çizgi-form ve dokunun kavranması, görsel kompozisyonun geliştirilmesi süreçlerinin deneyimlenerek görsel dilin temellenmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Ders; görsel dil ve görsel dile ilişkin temel kavramları kapsayan teorik içeriğin yanında, bu kavramların görselleştirilmesi süreçlerine ilişkin temel uygulama aşamalarını kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel görsel öğeleri tanır.
2) Görsel öğeler arasında ilişkiler geliştirir.
3) Görsel kompozisyon kurabilir.
4) Görsel dilin genel kurallarını bilir, uygular.
5) Güncel sanat ve tasarım örneklerini bilir, karşılaştırmalar yapabilir.
6) Disiplinlerarası düşünür.
7) Eleştirel düşünür.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Genel Tanımı ve İçeriği. -
2) Nokta / Tanımı / Tartışma / Denemeler. Konuya ilişkin düşünme ve eskizler.
3) Nokta / Denemeler / Kritik. Konuya ilişkin çalışmalar.
4) Nokta / Denemeler / Kritik. Konuya ilişkin çalışmalar.
5) Nokta Genel Kritik / Nokta Organizasyonu Seçimi Konuya ilişkin çalışmalar.
6) Nokta / Kritik / Seçilen kompozisyonun “DAİRE” formunda yeniden düzenlenmesi. Konuya ilişkin çalışmalar.
7) Nokta/ Çalışmaların tamamlanması/ Genel Kritik. Konuya ilişkin çalışmalar.
8) VİZE -DOSYA TESLİMİ -
9) Çizgi / Tanımı / Tartışma / Denemeler. Konuya ilişkin düşünme ve eskizler.
10) Çizgi / Denemeler / Kritik. Konuya ilişkin çalışmalar.
11) Çizgi / Denemeler / Kritik. Konuya ilişkin çalışmalar.
12) Çizgi / Portre Çizgi / Kritik. Konuya ilişkin çalışmalar.
13) Çizgi / Çizgi Portre / Kritik. Konuya ilişkin çalışmalar.
14) Çizgi / Çalışmaların tamamlanması / Genel Kritik. Konuya ilişkin çalışmalar.
15) FİNAL – DOSYA TESLİMİ -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersi yürüten öğretim üyesi tarafından hazırlanmış kişisel ders notları, sunum dosyaları, internet kaynakları vb.

Apart from the suggested internet resources, personal lecture notes, presentation files, etc. prepared by the lecturer conducting the course.
Diğer Kaynaklar: Atalayer, F. “Temel Sanat Öğeleri”, Eskişehir, 1993.
Çağlarca, S. “Plastik Öğeler”, İstanbul, İnkılap Yay.,1999.
Barnard, M, “Sanat Tasarım ve Görsel Kültür”, Ütopya Yayıncılık, Ankara, 2002
Eco, U. “Sanat ve Güzellik”, Can Yay.1998.
Berger, J. “Görme Biçimleri”, Metis Yayınları, İstanbul, 2009

Atalayer, F. “Basic Art Elements”, Eskişehir, 1993.
Çağlarca, S. “Plastic Elements”, Istanbul, İnkılap Yay., 1999.
Barnard, M, “Art, Design and Visual Culture”, Utopya Publishing, Ankara, 2002
Eco, U. “Art and Beauty”, Can Yay.1998.
Berger, J. “Ways of Seeing”, Metis Publications, Istanbul, 2009

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur.
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar.
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür.
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir.
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür.
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir.
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır.
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır.
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. 4
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. 3
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. 1
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. 3
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. 3
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. 2
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. 4
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. 4
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100