Tekstil ve Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TFD102 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Sanat Eğitimi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA KARAÇALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BERNA KARAÇALI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; görsel dil ve görsel öğelere ilişkin temel bilgileri kazanmak, bu bilgileri görsel dile aktarmak, soyut- eleştirel düşünme temelinde disiplinlerarası ilişkiler gelişmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders; görsel dil ve görsel dile ilişkin temel kavramları kapsayan teorik içeriğin yanında, bu kavramların görselleştirilmesi süreçlerine ilişkin temel uygulama aşamalarını kapsar. Temel görsel öğelerden renk ve formun kavranması, renk / renk ilişkileri ve form ve renk ilişkilerinin uygulamalı olarak deneyimlenmesini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Renk / Tanımı / Renk Üretim Yöntemleri / Tartışma. | - |
2) | Ana Renkler / Renk İçinde Renk - Kırmızı. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
3) | Ana Renkler / Renk İçinde Renk – Kırmızı / Kritik. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
4) | Ana Renkler / Renk İçinde Renk - Mavi. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
5) | Ana Renkler / Renk İçinde Renk – Mavi / Kritik. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
6) | Ana Renkler / Renk İçinde Renk - Sarı. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
7) | Ana Renkler / Renk İçinde Renk - Sarı / Genel Kritik. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
8) | VİZE -DOSYA TESLİMİ | - |
9) | Renk Genel Konu Anlatımı / Slayt Gösterimi / Renk İlişkilerine giriş. | - |
10) | Sıcak -Soğuk Kontrast | Konuya ilişkin çalışmalar. |
11) | Sıcak -Soğuk Kontrast / Kritik. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
12) | Açık- Koyu Kontrast. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
13) | Tamamlayıcı Kontrast. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
13) | Tamamlayıcı Kontrast. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
14) | Tamamlayıcı Kontrast / Çalışmaların tamamlanması / Genel Kritik. | Konuya ilişkin çalışmalar. |
15) | FİNAL – DOSYA TESLİMİ | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersi yürüten öğretim üyesi tarafından hazırlanmış kişisel ders notları, sunum dosyaları, internet kaynakları vb. Apart from the suggested internet resources, personal lecture notes, presentation files, etc. prepared by the lecturer conducting the course. |
Diğer Kaynaklar: | Atalayer, F. “Temel Sanat Öğeleri”, Eskişehir, 1993. Çağlarca, S. “Plastik Öğeler”, İstanbul, İnkılap Yay.,1999. Barnard, M, “Sanat Tasarım ve Görsel Kültür”, Ütopya Yayıncılık, Ankara, 2002 Eco, U. “Sanat ve Güzellik”, Can Yay.1998. Berger, J. “Görme Biçimleri”, Metis Yayınları, İstanbul, 2009 Atalayer, F. “Basic Art Elements”, Eskişehir, 1993. Çağlarca, S. “Plastic Elements”, Istanbul, İnkılap Yay., 1999. Barnard, M, “Art, Design and Visual Culture”, Utopya Publishing, Ankara, 2002 Eco, U. “Art and Beauty”, Can Yay.1998. Berger, J. “Ways of Seeing”, Metis Publications, Istanbul, 2009 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. | ||||||||
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. | ||||||||
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. | ||||||||
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. | ||||||||
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. | ||||||||
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. | ||||||||
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. | ||||||||
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. | ||||||||
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. | 4 |
2) | Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. | 3 |
3) | Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. | 1 |
4) | Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. | 3 |
5) | Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. | 4 |
6) | Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. | 2 |
7) | Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. | 4 |
8) | Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. | 4 |
9) | Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |