Tekstil ve Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TFD104
Ders İsmi: Desen Eğitimi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 4 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA KARAÇALI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. CEVAT DEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencide doğru görme ve gördüğünü ileri seviyede çizme becerisi geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Ders; desen ve çizim diline ilişkin temel kavramları kapsayan teorik içeriğin yanında, bu kavramların görselleştirilmesi süreçlerine ilişkin ileri seviyede uygulama aşamalarını kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel desen bilgisine sahiptir.
2) Gördüğünü analiz edebilir.
3) Gördüğünü ileri seviyede çizebilir.
4) Temel perspektif kurallarını bilir, ileri düzeyde uygulayabilir.
5) Üç boyut algısını ileri düzeyde çizimine yansıtabilir.
6) Eleştirel ve disiplinlerarası düşünür.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Organik -İnorganik Nesne Çizim Araştırmaları (Sebze, meyve, cam,metal,plastik, kumaş dokusu vb. ) Çizgi ve el egzersizleri.
2) Temel Anatomi Çizim. Konuya ilişkin çalışmalar.
2) Organik -İnorganik Nesne Çizim Araştırmaları (Sebze, meyve, cam,metal,plastik, kumaş dokusu vb. ) Konuya ilişkin çalışmalar.
3) Organik -İnorganik Nesne Çizim Araştırmaları (Sebze, meyve, cam,metal,plastik, kumaş dokusu vb. ) Konuya ilişkin çalışmalar.
4) Organik -İnorganik Nesne Çizim Araştırmaları (Sebze, meyve, cam,metal,plastik, kumaş dokusu vb. ) Konuya ilişkin çalışmalar.
5) Organik – İnorganik Nesne – Kompozisyon Çizim Araştırmaları. Konuya ilişkin çalışmalar.
6) Organik – İnorganik Nesne – Kompozisyon Çizim Araştırmaları. Konuya ilişkin çalışmalar.
7) Organik – İnorganik Nesne – Kompozisyon Çizim Araştırmaları. Konuya ilişkin çalışmalar.
8) VİZE -DOSYA TESLİMİ -
9) Temel Anatomi Çizim. Konuya ilişkin çalışmalar.
10) Temel Anatomi Çizim. Konuya ilişkin çalışmalar.
11) Temel Anatomi Çizim. Konuya ilişkin çalışmalar.
12) Temel Anatomi Çizim. Konuya ilişkin çalışmalar.
13) Temel Anatomi Çizim. Konuya ilişkin çalışmalar.
14) Temel Anatomi Çizim. Konuya ilişkin çalışmalar.
15) FINAL – FILE EVALUATION -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersi yürüten öğretim üyesi tarafından hazırlanmış kişisel ders notları, sunum dosyaları, internet kaynakları vb.

Apart from the suggested internet resources, personal lecture notes, presentation files, etc. prepared by the lecturer conducting the course.
Diğer Kaynaklar: Barber, Barrington “ÇİZİM”, Profil Yayıncılık, 2017
Berger, J. “Görme Biçimleri”, Metis Yayınları, İstanbul, 2009
Barber, B. “DRAWING”, Profil Publishing House, 2017
Berger, J. “Ways of Seeing”, Metis Publications, Istanbul, 2009

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur.
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar.
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür.
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir.
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür.
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir.
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır.
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır.
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. 3
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. 2
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. 1
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. 3
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. 4
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. 2
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. 4
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. 4
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100