Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Organik -İnorganik Nesne Çizim Araştırmaları (Sebze, meyve, cam,metal,plastik, kumaş dokusu vb. ) |
Çizgi ve el egzersizleri. |
2) |
Temel Anatomi Çizim. |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
2) |
Organik -İnorganik Nesne Çizim Araştırmaları (Sebze, meyve, cam,metal,plastik, kumaş dokusu vb. ) |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
3) |
Organik -İnorganik Nesne Çizim Araştırmaları (Sebze, meyve, cam,metal,plastik, kumaş dokusu vb. ) |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
4) |
Organik -İnorganik Nesne Çizim Araştırmaları (Sebze, meyve, cam,metal,plastik, kumaş dokusu vb. ) |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
5) |
Organik – İnorganik Nesne – Kompozisyon Çizim Araştırmaları. |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
6) |
Organik – İnorganik Nesne – Kompozisyon Çizim Araştırmaları. |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
7) |
Organik – İnorganik Nesne – Kompozisyon Çizim Araştırmaları. |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
8) |
VİZE -DOSYA TESLİMİ |
- |
9) |
Temel Anatomi Çizim. |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
10) |
Temel Anatomi Çizim. |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
11) |
Temel Anatomi Çizim. |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
12) |
Temel Anatomi Çizim. |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
13) |
Temel Anatomi Çizim. |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
14) |
Temel Anatomi Çizim. |
Konuya ilişkin çalışmalar. |
15) |
FINAL – FILE EVALUATION |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Dersi yürüten öğretim üyesi tarafından hazırlanmış kişisel ders notları, sunum dosyaları, internet kaynakları vb.
Apart from the suggested internet resources, personal lecture notes, presentation files, etc. prepared by the lecturer conducting the course. |
Diğer Kaynaklar: |
Barber, Barrington “ÇİZİM”, Profil Yayıncılık, 2017
Berger, J. “Görme Biçimleri”, Metis Yayınları, İstanbul, 2009
Barber, B. “DRAWING”, Profil Publishing House, 2017
Berger, J. “Ways of Seeing”, Metis Publications, Istanbul, 2009
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. |
3 |
2) |
Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. |
2 |
3) |
Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. |
1 |
4) |
Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. |
3 |
5) |
Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. |
4 |
6) |
Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. |
2 |
7) |
Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. |
4 |
8) |
Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. |
4 |
9) |
Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. |
3 |