Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriğinin anlatılması ve yapılacak çalışmaların açıklanması |
|
2) |
Giysi-kimlik-kültür bağlamında giyim |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Giysi: Modanın temel imleyeni
Dünya moda başkentleri: Fransa örneği
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Giyim, moda ve görüntü: Resim, illüstrasyon, moda fotoğrafçılığı, televizyon
Sahnede giyim ve moda: Sahne kostümü, sinemada kostüm
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Giysinin bileşenleri: Kumaşlar, renkler, biçimler, detaylar (süslemeler, motifler vs.)
Source book, ideas book ve sketch book kavramları ve uygulama yöntemleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Giyim endüstrisi, Ready-to-wear, Haute couture
Giysi tasarımının alt alanları (kadın, erkek, çocuk vs.)
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Temel giysi tasarım biçimleri: Manşet,kol,yaka çeşitleri ve çizimi |
Konulara ilişkin ön araştırmalar |
8) |
Temel giysi tasarım biçimleri: Gömlek, ceket,yelek çeşitleri ve çizimi |
Konulara ilişkin ön araştırmalar |
9) |
Temel giysi tasarım biçimleri: Etek,pile, pantolon çeşitleri ve çizimi |
Konulara ilişkin ön araştırmalar |
10) |
Ara sınav |
|
11) |
Proje çalışması: Tasarımdan tasarım geliştirme |
Konulara ilişkin ön araştırmalar |
12) |
Proje çalışması: Öğrenilen temel tasarım biçimlerinin bir arada kullanılmasıyla giysi tasarımlarının yapılması |
Konulara ilişkin çalışmalar |
13) |
Proje çalışması: Öğrenilen temel tasarım biçimlerinin bir arada kullanılmasıyla giysi tasarımlarının yapılması |
Konulara ilişkin çalışmalar |
14) |
Proje çalışması: Öğrenilen temel tasarım biçimlerinin bir arada kullanılmasıyla giysi tasarımlarının yapılması |
Konulara ilişkin çalışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Jenkyn, J. S. (2002), Fashion Design, London: Laurence King Publishing |
Diğer Kaynaklar: |
Rath, P.M, Peterson, J., Greensley, P., Gill, P. (1994), Introduction to Fashion Merchandising, NewYork: Delmar Publishers Inc.
Waquet, D., Laporte, M. (2011), Moda, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. |
5 |
2) |
Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. |
5 |
3) |
Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. |
5 |
4) |
Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. |
5 |
5) |
Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. |
5 |
6) |
Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. |
5 |
7) |
Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. |
5 |
8) |
Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. |
5 |
9) |
Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. |
5 |