Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriğini açıklama |
|
2) |
Türk ve dünya moda başkentlerindeki hazır giyim firmalarının (tasarım-müşteri-hedef kitle) analizleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Ready-to wear sezon trend analizleri (renk-kumaş-biçim-aksesuar) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Proje çalışması için marka seçimi ve marka açıklaması |
Konulara ilişkin araştırmalar |
5) |
Giyim tasarımı proje çalışması 1. Aşama: seçilen marka/firmaya uygun tema belirleme ve moodboard hazırlama |
Konulara ilişkin araştırmalar |
6) |
Giyim tasarımı proje çalışması 2. Aşama: Eskiz çalışmaları, tasarım geliştirme |
Konulara ilişkin araştırmalar |
7) |
Giyim tasarımı proje çalışması 2. Aşama: Eskiz çalışmaları, tasarım geliştirme |
Konulara ilişkin çalışmalar |
8) |
Giyim tasarımı proje çalışması 3. Aşama: Koleksiyonda yer alacak modelleri belirleme |
Konulara ilişkin çalışmalar |
9) |
Giyim tasarımı proje çalışması 3. Aşama: Koleksiyonda yer alacak modelleri belirleme |
Konulara ilişkin çalışmalar |
10) |
Giyim tasarımı proje çalışması 4. Aşama: tasarımlara uygun malzeme ve aksesuar araştırma |
Konulara ilişkin çalışmalar |
11) |
Giyim tasarımı proje çalışması 5. Aşama: koleksiyonda yer alacak tasarımların illüstrasyon ve teknik çizimlerini hazırlama |
Konulara ilişkin çalışmalar |
12) |
Giyim tasarımı proje çalışması 6. Aşama: koleksiyonda yer alacak tasarımları uygulama |
Konulara ilişkin araştırmalar |
13) |
Giyim tasarımı proje çalışması 6. Aşama: koleksiyonda yer alacak tasarımları uygulama |
Konulara ilişkin çalışmalar |
14) |
Giyim tasarımı proje çalışması 7. Aşama: Sunum hazırlığı (eskiz dosyası, koleksiyon çizimleri, bitmiş ürünler) Konulara ilişkin çalışmalar |
Konulara ilişkin çalışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Jenkyn, J. S. (2002), Fashion Design, London: Laurence King Publishing |
Diğer Kaynaklar: |
Rath, P.M, Peterson, J., Greensley, P., Gill, P. (1994), Introduction to Fashion Merchandising, NewYork: Delmar Publishers Inc.
Waquet, D., Laporte, M. (2011), Moda, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. |
5 |
2) |
Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. |
5 |
3) |
Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. |
5 |
4) |
Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. |
5 |
5) |
Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. |
5 |
6) |
Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. |
5 |
7) |
Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. |
5 |
8) |
Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. |
5 |
9) |
Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. |
5 |