Tekstil ve Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TFD302
Ders İsmi: Moda Tasarımı II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 0 4 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NİHAN AKDEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir markaya ve o markanın hedef kitlesine uygun niteliklerde, müşteri ve piyasa odaklı koleksiyon hazırlama bilincinin oluşturulmasını amaçlar.
Dersin İçeriği: Türk veya Dünya moda markalarına yönelik koleksiyon hazırlama projesi içerir

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dünyadaki moda trendlerini takip eder.
2) Giyim sektörüne ilişkin koleksiyon ön veri analizi yapar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hazır giyim sektörünün çalışma prensiplerini uygular.
2) Sektöre yönelik, ihtiyaç ve talep odaklı tasarım yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Tüm süreçlerde planlama-zamanlama-disiplin kavramları arasındaki ilişkileri tanımlar.
2) Yaratıcı ve fonksiyonel tasarım yapar
Alana Özgü Yetkinlik
1) Müşteri-marka-tasarım arasındaki ilişkiye hakim olur.
2) Moda ve tekstil sektöründe yer alan yöntem ve teknikleri uygulamalı olarak kullanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tasarımların ürüne dönüşmesi için gerekli teknik çözümlemeleri yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğini açıklama
2) Türk ve dünya moda başkentlerindeki hazır giyim firmalarının (tasarım-müşteri-hedef kitle) analizleri Konulara ilişkin ön okumalar
3) Ready-to wear sezon trend analizleri (renk-kumaş-biçim-aksesuar) Konulara ilişkin ön okumalar
4) Proje çalışması için marka seçimi ve marka açıklaması Konulara ilişkin araştırmalar
5) Giyim tasarımı proje çalışması 1. Aşama: seçilen marka/firmaya uygun tema belirleme ve moodboard hazırlama Konulara ilişkin araştırmalar
6) Giyim tasarımı proje çalışması 2. Aşama: Eskiz çalışmaları, tasarım geliştirme Konulara ilişkin araştırmalar
7) Giyim tasarımı proje çalışması 2. Aşama: Eskiz çalışmaları, tasarım geliştirme Konulara ilişkin çalışmalar
8) Giyim tasarımı proje çalışması 3. Aşama: Koleksiyonda yer alacak modelleri belirleme Konulara ilişkin çalışmalar
9) Giyim tasarımı proje çalışması 3. Aşama: Koleksiyonda yer alacak modelleri belirleme Konulara ilişkin çalışmalar
10) Giyim tasarımı proje çalışması 4. Aşama: tasarımlara uygun malzeme ve aksesuar araştırma Konulara ilişkin çalışmalar
11) Giyim tasarımı proje çalışması 5. Aşama: koleksiyonda yer alacak tasarımların illüstrasyon ve teknik çizimlerini hazırlama Konulara ilişkin çalışmalar
12) Giyim tasarımı proje çalışması 6. Aşama: koleksiyonda yer alacak tasarımları uygulama Konulara ilişkin araştırmalar
13) Giyim tasarımı proje çalışması 6. Aşama: koleksiyonda yer alacak tasarımları uygulama Konulara ilişkin çalışmalar
14) Giyim tasarımı proje çalışması 7. Aşama: Sunum hazırlığı (eskiz dosyası, koleksiyon çizimleri, bitmiş ürünler) Konulara ilişkin çalışmalar Konulara ilişkin çalışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jenkyn, J. S. (2002), Fashion Design, London: Laurence King Publishing
Diğer Kaynaklar: Rath, P.M, Peterson, J., Greensley, P., Gill, P. (1994), Introduction to Fashion Merchandising, NewYork: Delmar Publishers Inc.
Waquet, D., Laporte, M. (2011), Moda, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur.
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar.
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür.
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir.
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür.
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir.
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır.
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır.
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. 5
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. 5
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. 5
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. 5
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. 5
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. 5
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. 5
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. 5
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %