Tekstil ve Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TFD405
Ders İsmi: Moda ve Marka Pazarlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NİHAN AKDEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Moda, marka, pazarlama, mağazacılık kavramlarına giriş niteliği taşıyan dersin amacı; öğrencilerin teorik ve pratik bir yaklaşımla tüketici davranışlarını analiz ederek temsil ettiği markayı ve ürün gruplarını konumlandırabilmesini sağlamak, kalite-tasarım-maliyet denklemini değerlendirmesi için gerekli bilgilerle donatmak, tüketici eğilimlerini analiz ederek rekabet avantajı yaratmasını sağlayacak estetik algıyı ve araştırma yöntemlerini kazandırmak, marka kimliğinin oluşturulması ve tanıtılmasında reklam ve sunumun etkilerini kavramalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Ders teorik olarak hazır giyim ve giyim tasarımı alanlarına yönelik pazarlama bilgileri içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Uzmanlık alanının gerektirdiği pazarlama ve tanıtım terimlerini bilir ve doğru olarak kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Perakende sektöründe ticari değer taşıyan tasarımlar geliştirmek için gereken araştırmaları gerçekleştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tasarladığı ürünün tanıtımında görsel, yazılı ve elektronik medyayı doğru ve etkili kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Pazar araştırması yaparak tasarımlarını kurgulamak üzere gerekli verileri elde eder.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ürünlerde kalite-tasarım-maliyet dengesini kurar.
2) Perakende ürünün başarısının tasarım aşamasında alınan kararlarla ilgisini kurar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tekstil endüstrisine giriş, temel tekstil pazarlama terimleri
2) Hazır giyim sektöründe iş akışları
3) Hazır giyim sektöründe kalite-tasarım-maliyet denklemi
4) Kurumsal kimlik, marka kimliği, tasarımcı kimliği
5) Hazır giyimde pazar ve moda eğilim analizleri
6) Bir hazır giyim markası üzerinden marka-ürün-pazardaki konum ve tüketici segmenti değerlendirmeleri
7) Bir haute-couture markası üzerinden marka-ürün-pazardaki konum ve tüketici segmenti değerlendirmeleri
8) Ara sınav
9) Hazır giyim sektöründe perakendecilik ve mağazacılık
10) Hazır giyim sektöründe satın alma planlaması
11) Öğrenci sunumları (marka-ürün-segment-fiyatlandırma vb. inceleme raporu)
12) Moda sunumlarının planlanması, basın metni hazırlama
13) Görsel sunum düzenleme teknikleri
14) Reklamcılığın temelleri ve yeni medya reklamcılığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moda Pazarlama, Dr. ŞuleÇiftçi
Fashion Marketing, Mike Easey
Diğer Kaynaklar: The end of fashion, Teri Agins
The Story of a Fashion Brand (film)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur.
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar.
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür.
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir.
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür.
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir.
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır.
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır.
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. 5
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. 5
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. 2
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. 4
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. 2
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. 2
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. 5
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. 2
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %