Tekstil ve Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TFD404
Ders İsmi: Styling
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NİHAN AKDEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Müşteriler, televizyonlar, ödül törenleri, filmler, reklam şirketleri, moda yayınları vb. için doğru türde kıyafetleri seçebilme becerisi kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Styling kavramının tanımını, kullanım ve çalışma alanlarını, görünüm yaratma becerisi ile ilgili genel bilgileri içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Moda, stil ve imaj ile ilgili kavramları bilir.
2) Modaya ait görünümlerin sosyal yapısına ilişkin terminolojiyi öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Giyimin içinde bulunduğu duruma uygun olarak belirli görünümler yaratmak için kombinasyonlar yoluyla kıyafetleri şekillendirme becerisi kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Moda görünümlerinde stilin rolüne bağlı olarak görsel hikaye anlatımını bilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Moda, giyim, stil, kostüm tarihinin toplumsal değişimini; statü, sınıf ve kimlik bağlamında analiz eder.
2) Moda ve yaşam tarzı ilişkisi içinde stilin rolünü bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğinin anlatılması
2) Styling kavramının moda, kostüm ve sanat tarihi ile etkileşimi
3) Styling kavramının kültür ve kimlik ile ilişkisi
4) Popüler kültür ve kimliğin giyim ile ifadesi
5) Müzik, kentli altkültürler ve medya
6) Sokak tarzları ve gençlik altkültürleri
7) Moda dergisi ve toplumsal gündemleri
8) Ara sınav
9) Kişisel styling
10) Editoryal styling
11) Ticari styling
12) Kurumsal styling
13) Gradırop styling
14) Gösteri styling

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Diana Crane, “Moda ve Gündemleri: Giyimde Sınıf, Cinsiyet ve Kimlik” Çev. Özge Çelik, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
Diğer Kaynaklar: Fred Davis, “Moda, Kültür ve Kimlik” Çev. Özden Arıkan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
Otto Von Busch, “Moda Praksisi” Çev. Dilara Kılıç, Yeni insan Yayınevi, İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur.
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar.
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür.
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir.
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür.
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir.
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır.
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır.
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. 5
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. 5
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. 4
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. 4
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. 4
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. 3
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. 5
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. 5
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %