Tekstil ve Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TFD404 | ||||||||
Ders İsmi: | Styling | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NİHAN AKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Müşteriler, televizyonlar, ödül törenleri, filmler, reklam şirketleri, moda yayınları vb. için doğru türde kıyafetleri seçebilme becerisi kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Styling kavramının tanımını, kullanım ve çalışma alanlarını, görünüm yaratma becerisi ile ilgili genel bilgileri içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğinin anlatılması | |
2) | Styling kavramının moda, kostüm ve sanat tarihi ile etkileşimi | |
3) | Styling kavramının kültür ve kimlik ile ilişkisi | |
4) | Popüler kültür ve kimliğin giyim ile ifadesi | |
5) | Müzik, kentli altkültürler ve medya | |
6) | Sokak tarzları ve gençlik altkültürleri | |
7) | Moda dergisi ve toplumsal gündemleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kişisel styling | |
10) | Editoryal styling | |
11) | Ticari styling | |
12) | Kurumsal styling | |
13) | Gradırop styling | |
14) | Gösteri styling |
Ders Notları / Kitaplar: | Diana Crane, “Moda ve Gündemleri: Giyimde Sınıf, Cinsiyet ve Kimlik” Çev. Özge Çelik, Ayrıntı Yayınları, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Fred Davis, “Moda, Kültür ve Kimlik” Çev. Özden Arıkan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul Otto Von Busch, “Moda Praksisi” Çev. Dilara Kılıç, Yeni insan Yayınevi, İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. | ||||||||
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. | ||||||||
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. | ||||||||
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. | ||||||||
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. | ||||||||
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. | ||||||||
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. | ||||||||
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. | ||||||||
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. | 5 |
2) | Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. | 5 |
3) | Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. | 4 |
4) | Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. | 4 |
5) | Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. | 4 |
6) | Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. | 3 |
7) | Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. | 5 |
8) | Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. | 5 |
9) | Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |