Tekstil ve Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TFD308
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Desen Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 2 7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NİHAN AKDEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dijital ortamda özgün tekstil desenleri tasarlama, desenlerin kombin, variant çalışmalarını ve üç boyutlu giydirme çalışmalarını yapma becerisini kazandırmayı amaçlar
Dersin İçeriği: Adobe Photoshop programınında desen tasarımı, renk ayrımı, desen raporlama, varyant ve kombin hazırlama, üç boyutlu giydirme konularını içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Adobe Photoshop programını tanır ve kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dijital ortamı yaratıcı tasarım fikirleriyle buluşturur
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Adobe Photoshop programında moda alanına yönelik desen tasarımı yapar
2) Tasarladığı desenlerin varyant çalışmalarını yapar. Desen kombinleri oluşturur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dijital ortamda kumaş desenleri tasarlar.
2) Adobe Photoshop programını kullanarak kumaş desenlerinin desen raporlaması gerçekleştirir.
3) Ev tekstilinde uygulanmaya elverişli desenler tasarlar.
4) Üç boyutlu giydirme çalışmalarını dijital ortamda gerçekleştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Photoshop programının desen tasarımında kullanımına yönelik örnek çalışmalar
2) Seçili desenin bilgisayara aktarımı ve yeniden çizimi
3) Seçili desenin bilgisayara aktarımı ve yeniden çizimi
4) Bilgisayarda desen raportlama: Düz/tam raport
5) Bilgisayarda desen raportlama: Soter/yarım raport
6) Bilgisayarda desen raportlama: Soter/yarım raport
7) 1.Proje Desen oluşturma: Giysilik kumaş deseni
8) Giysilik kumaş deseni -Varyant
9) Hazırlanan desenin bilgisayar ortamında figüre giydirilmesi
10) 2. Proje Desen oluşturma: Ev tekstiline yönelik kumaş deseni
11) Ev tekstiline yönelik kumaş deseni-Kombin
12) Hazırlanan desenin bilgisayar ortamında giydirilmesi
13) Projeleri tamamlama
14) Projeleri tamamlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fashion Illustrator, Bethan Morris
Fashion Graphics, Patrick John Ireland
Dijital Tekstil Tasarım, Melanie Bowles, Ceri Isaac
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

7

4

5

6

8

Program Kazanımları
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur.
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar.
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür.
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir.
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür.
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir.
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır.
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır.
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. 5
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. 5
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. 5
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. 5
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. 5
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. 5
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. 5
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. 4
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %