Tekstil ve Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TFD406
Ders İsmi: Markalı Ders
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NİHAN AKDEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarımın ve üretimin esaslarını, alana has teknik ve estetik detayları aktarmayı hedefler.
Dersin İçeriği: Trend ve piyasa analizi, üretim teknikleri ve malzeme bilgisi, görsel düzenleme ve sunum gibi konuların yer aldığı ders, sektörde görev alan uzmanların katılımıyla ayrıca firmanın kendi alanlarında gerçekleştirilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sektörde kullanılan malzemeleri araştırır, sınıflandırır, analiz eder.
2) Dünya giyim eğilimlerini takip eder ve yorumlar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Marka görsel düzenleme ilişkisini kurar ve sunumlar hazırlar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Giyim tasarımının teknik detaylarını ve terminolojisini bilir, tasarımlarında bu bilgileri doğru şekilde kullanır.
2) Alanında iç piyasa ve ihracat beklentilerini araştırır ve değerlendirir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Üretim süreçlerini ve iş akışını sıralar, tasarımlarını bu akış doğrultusunda planlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sektörünün tanımı, özellikleri, sektörün tasarımcıdan beklentileri
2) Markanın tasarım esasları, ürün grupları, trend araştırmaları ve trendlerin markaya adaptasyonu
3) Piyasada iç ve dış pazar/ ticari dinamikler
4) Markanın koleksiyon planlama ve hazırlama süreçleri
5) Kullanılan kumaş ve tekstil yan sanayi malzemeleri, aksesuarlar
6) Üretim süreci: Numune ve kalıp hazırlama teknikleri
7) Üretim süreci: Dikim teknikleri
8) Fabrika gezisi
9) Ara Değerlendirme
10) Ürünün pazara sunulma dinamikleri: Styling/ katalog çalışması/moda fotoğrafı
11) Ürünün pazara sunulma dinamikleri: Sosyal medya ve reklam stratejileri
12) Ürünün pazara sunulma dinamikleri: Mağazacılık ve görsel düzenleme esasları
13) Mağaza gezisi
14) Öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesi ve markanın hedef kitlesine yönelik kapsül koleksiyon önerisinin planlanması (Grup çalışması)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur.
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar.
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür.
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir.
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür.
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir.
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır.
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır.
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tekstil ve moda terminolojisine, tarihine, malzeme ve renk bilgisine hâkim olur. 5
2) Uluslararası yenilikleri takip eder ve disiplinlerarası ilişkiler kurar. 5
3) Uygun malzeme ve yöntemlerle birlikte çağdaş dijital teknolojileri kullanarak fikirlerini ticari değer taşıyan tekstil, moda projelerine ve sanatsal değer taşıyan eserlere dönüştürür. 5
4) Araştırma prensipleri ve metodolojisini anlayarak araştırma tekniklerini öğrenir ve tasarımlarına entegre etme kabiliyetini geliştirir. 5
5) Yaratıcı düşünme ve analitik yorumlama becerilerini kullanarak araştırma ve gözlemlerini özgün tasarımlara dönüştürür. 5
6) Hedef odaklı yaklaşımla endüstrinin ihtiyaçları ile örtüşen tasarımlar gerçekleştirir. 5
7) Tekstil ve moda tasarımı kültürü edinerek tasarımcı kimliğini kazanır. 4
8) Çalışmalarında mesleki etik kurallara ve hukuki gerekliliklere bağlıdır. 5
9) Teorik bilgileri ve uygulama pratiklerini kullanarak tasarımlarının ürüne dönüşme süreçlerini analitik bir yaklaşımla etkin bir şekilde yönlendirir ve yönetir. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %