İşletme (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS544
Ders İsmi: Örgüt Teorisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGÜL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; örgüt, kuram ve örgüt kuramı kavramlarını açıklayabilmek ve örgüt kuramlarını sınıflandırabilmektir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği, öğrencilerin örgüt teorilerini Burrell-Morgan’ın ve Tosi’nin sınıflandırmasına göre açıklayabilecek şekilde tasarlanmıştır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 1. Örgüt, teori (kuram) ve örgüt kuramı kavramlarını tanımlayabilecek,
2) 2. Örgüt kuramı çalışma sınırlarını ayırt edebilecek ve Örgüt kuramının doğuşunu ve tarihsel gelişimini açıklayabilecek,
3) 3. Örgüt kuramlarının temel savlarını, temel kavramlarını ve gelişmelerini açıklayabilecek ve örgüt kuramı alanındaki tartışma konularını sıralayabilecek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgüt Teorilerine Giriş Konulara ilişkin ön okumalar
2) Örgüt Teorilerinin Doğuşu, Tarihsel Gelişimi ve Örgüt Teorilerinde Temel Tartışma Konuları Konulara ilişkin ön okumalar
3) Örgüt Teorilerinin Doğuşu ve Tarihsel Gelişimi ile ilgili Makaleler Konulara ilişkin ön okumalar
4) Pozitivist Örgüt Teorisi (Kapalı Sistem Rasyonel Örgüt Modelleri) Konulara ilişkin ön okumalar
5) Kapalı Sistem Doğal Örgüt Modelleri Konulara ilişkin ön okumalar
6) Modernist Örgüt Teorileri Konulara ilişkin ön okumalar
7) Açık Sistem Rasyonel Örgüt Modellerinde Gelişmeler Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI
9) Açık Sistem Doğal Örgüt Yaklaşımı Konulara ilişkin ön okumalar
10) Genel Tekrar Konulara ilişkin ön okumalar
11) Yorumlayıcı Yaklaşım Konulara ilişkin ön okumalar
12) Örgüt Teorisinde Eleştirel Yaklaşım Konulara ilişkin ön okumalar
13) Örgüt Teorisinde Postmodernist Yaklaşım Konulara ilişkin ön okumalar
14) Genel Tekrar Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Örgüt Kuramı ile ilgili Makaleler
Diğer Kaynaklar: Örgüt Teorisi, (2016), Halit Keskin, Ali, Ekber Akgün, İpek Koçoğlu, Nobel Yayınevi
Örgüt Kuramı, (2013), Anadolu Üniversitesi Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İşletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilme.
2) İşletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahip olma.
3) Sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme.
4) Çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme.
5) Bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahip olma.
6) İş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisi kazanma.
7) Ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirme.
8) Yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahip olma.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında rekabet edebilir olma.
10) İşletmelerde orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve diğer yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahip olma.
11) İşletmelerde gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkin olma.
12) İşletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilme.
2) İşletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahip olma.
3) Sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme.
4) Çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme.
5) Bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahip olma.
6) İş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisi kazanma.
7) Ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirme.
8) Yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahip olma.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında rekabet edebilir olma.
10) İşletmelerde orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve diğer yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahip olma.
11) İşletmelerde gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkin olma.
12) İşletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahip olma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %