Pazarlama İletişimi (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS555
Ders İsmi: Küresel Finans Sisteminin Gelişimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Enstitü
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL DERTLİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜL DERTLİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, küresel finans sisteminin tarihsel süreç içerisindeki gelişimi ve işleyişi hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Bu derste 18. yüzyıldan bugüne değin küresel finans sisteminin gelişimi ülke örnekleri ile ele alınmaktadır. Ders; bankacılığın doğuşu ve gelişimi, modern kağıt para kullanımına geçişi, anonim şirketlerin yaygınlaşmasını, finansal piyasaların gelişimini ve döviz piyasalarının ortaya çıkışı, 2008 küresel finans krizinin nedenleri ve sonuçları ve Covid-19 pandemi sürecinin dünyadaki ve Türkiye’deki yansımaları gibi konuları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Küresel finans sisteminin gelişimini açıklayabilme
2) Dünya finans tarihi sürecinde finans sisteminin işleyişini kavrayabilme
3) Küresel piyasada finansal düzenleyici kurum ve kuruluşları açıklayabilme
4) Küresel finansal krizlerin oluşum süreçlerini, neden ve sonuçlarını analiz edebilme
5) Dünyanın farklı ülkelerindeki finansal oluşum süreçlerini anlayabilme
6) Finansal küreselleşme kavramını açıklayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anonim Şirketlerin Doğuşu Konulara ilişkin ön okumalar
2) Finans Piyasalarının Oluşumu Konulara ilişkin ön okumalar
3) Altın ve Gümüş: Para Standartlarının Aristokratları Konulara ilişkin ön okumalar
4) Kağıt Paranın Zaferi Konulara ilişkin ön okumalar
5) Serbest Bankacılıktan Merkez Bankacılığına Geçiş Konulara ilişkin ön okumalar
6) Dünya Para Birimlerinin Doğuşu Konulara ilişkin ön okumalar
7) Esnek Döviz Kurlarına Giden Yol Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı
9) Uluslararası Bankacılığın Gelişimi Konulara ilişkin ön okumalar
10) Dış Yatırımın Yolları Konulara ilişkin ön okumalar
11) Finansal Bütünleşme Çağı Başlıyor Konulara ilişkin ön okumalar
12) Küresel Finans Sisteminin Gölgesinde Konulara ilişkin ön okumalar
13) 2008 Küresel Finans Krizi: Nedenleri ve Sonuçları Üzerine Bir Değerlendirme Konulara ilişkin ön okumalar
14) Covid-19 Pandemi Süreci ve Finansal Piyasalar Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Larry Allen, Keseden Bankaya Tezgahtan Borsaya, Kitap Yayınevi, 2003

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.
9) Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.
10) Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.
9) Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.
10) Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %