Pazarlama İletişimi (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS555 | ||||||||
Ders İsmi: | Küresel Finans Sisteminin Gelişimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Enstitü | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜL DERTLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜL DERTLİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, küresel finans sisteminin tarihsel süreç içerisindeki gelişimi ve işleyişi hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste 18. yüzyıldan bugüne değin küresel finans sisteminin gelişimi ülke örnekleri ile ele alınmaktadır. Ders; bankacılığın doğuşu ve gelişimi, modern kağıt para kullanımına geçişi, anonim şirketlerin yaygınlaşmasını, finansal piyasaların gelişimini ve döviz piyasalarının ortaya çıkışı, 2008 küresel finans krizinin nedenleri ve sonuçları ve Covid-19 pandemi sürecinin dünyadaki ve Türkiye’deki yansımaları gibi konuları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anonim Şirketlerin Doğuşu | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Finans Piyasalarının Oluşumu | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Altın ve Gümüş: Para Standartlarının Aristokratları | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Kağıt Paranın Zaferi | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Serbest Bankacılıktan Merkez Bankacılığına Geçiş | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Dünya Para Birimlerinin Doğuşu | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Esnek Döviz Kurlarına Giden Yol | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Uluslararası Bankacılığın Gelişimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Dış Yatırımın Yolları | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Finansal Bütünleşme Çağı Başlıyor | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Küresel Finans Sisteminin Gölgesinde | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | 2008 Küresel Finans Krizi: Nedenleri ve Sonuçları Üzerine Bir Değerlendirme | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Covid-19 Pandemi Süreci ve Finansal Piyasalar | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Larry Allen, Keseden Bankaya Tezgahtan Borsaya, Kitap Yayınevi, 2003 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. | |||||||||
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. | |||||||||
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. | |||||||||
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. | |||||||||
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. | |||||||||
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. | |||||||||
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. | |||||||||
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. | |||||||||
9) Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. | |||||||||
10) Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. | |
2) | Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. | |
3) | Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. | |
4) | Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. | |
5) | Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. | |
6) | Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. | |
7) | Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. | |
8) | Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. | |
9) | Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. | |
10) | Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |