Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Bilgi Kavramları (Veri, bilgi ve Bilgi; Bilgi İşleme Modeli) |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
2) |
Temel Bilgi Kavramları (Bilgisayar Bileşenleri; Bilgi İşleme) |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
3) |
İnternet ve Web Tarayıcıları - İnternetin Temel Kavramları - Web tarayıcısı kullanma - Google arama motorunu kullanma |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
4) |
E-Posta Hesabı Yönetimi - Bir Gmail-öğrenci hesabı kullanma. |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
5) |
Mobil Cihazların özellikleri |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
6) |
Senkron ve asenkron iletişim araçları |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
7) |
Sosyal Ağlar |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
8) |
Ara Sınav |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
9) |
Teknoloji ve Öğrenme |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
10) |
Kelime İşleme (Ms Word): Kullanıcı Arayüzü, Dosya yönetimi |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
11) |
Kelime İşleme (Ms Word): Metin Düzenleme |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
12) |
Kelime İşleme (Ms Word): Tablolar |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
13) |
Kelime İşleme (Ms Word): Görsel Nesneler |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
14) |
Kelime İşleme (Ms Word): Sayfa düzeni ve yazdırma |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
15) |
FİNAL SINAVI |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Asynchronous educational materials are available on the LMS of the university (Ayvansaray E-Learning). |
Diğer Kaynaklar: |
Technology in Action Complete, Global Edition, by Alan Evans, 2020, Prentice Hall, ISBN-13:9781292311883
Computers Are Your Future Complete, 13 Edition, by Catherine Laberta, 2013, Prentice Hall, ISBN-13: 9780132544948
Stair, R. M., Reynolds, G.W. : Principals of Information Systems : managerial approach, 9th Edition, Course Technology,2010
Laudon, K.C. and Laudon, J.P.: Management information systems : managing the digital firm, Upper Saddle River, N.J. Pearson/Prentice Hall 2007.
Maier, R., Haedrich, T. & Peinl, R.: Enterprise Knowledge Infrastructures, 2nd Edition, Springer, 2009. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. İngilizce İşletme bölüm mezunları, işletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibidirler. |
|
2) |
2. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahiptir. |
3 |
3) |
3. İngilizce İşletme bölüm mezunları, sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
4) |
4. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren tüm işletmelerde, düşünce ve önerilerini İngilizce olarak da yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
5. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahiptir. |
2 |
6) |
6. İngilizce İşletme bölüm mezunları, kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahiptir. |
2 |
7) |
7. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirir. |
|
8) |
8. İngilizce İşletme bölüm mezunları, yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
2 |
9) |
9. İngilizce İşletme bölüm mezunları, yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında uluslararası düzeyde rekabet edebilir. |
|
10) |
10. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve yabancı yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahiptir. |
3 |
11) |
11. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkindir. |
2 |
12) |
12. İngilizce İşletme bölüm mezunları, işletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla gerek Türkçe gerekse İngilizce olarak iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahiptir. |
|