Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere sosyal medya yönetimine ilişkin temel seviyede bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. Öğrencilerin kişisel ve/veya ticari markaları sosyal medyada yönetmelerine imkân tanıyacak, iş hedeflerine ulaşmalarını sağlayacak sosyal medya stratejileri geliştirebilmesi için gerekli bilgi, bakış açısı ve becerilere sahip olması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders, öğrencilere sosyal medya yönetimine ilişkin stratejik bir bakış açısı kazandıracak şekilde tasarlanmıştır. Bu bağlamda, ders içeriği yalnıza çeşitli sosyal medya platformlarına ilişkin temel bilgi ve pazarlama uygulamaları ile sınırlı değildir. Dersin temel vurgusu öğrencilerin geniş bir disiplin olan sosyal medyayı sosyal değişim, sosyal müşteriler, ağ yapısı ve grup etkisi açısından anlamaları, eleştirel olarak değerlendirebilmeleri ve sosyal medya kullanımı açıklayan kuramsal altyapıyı kavramaları üzerinedir. Bunun yanı sıra ders, sosyal medya yönetimine ilişkin temel bilgileri, sosyal medyada içerik yönetimi, sosyal medya stratejisi geliştirme ve uygulama, yaygın kullanılan sosyal medya platformlarında hedef kitleye ulaşma, sosyal medyada imaj ve itibar yönetimi gibi konuları kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Genel Tanıtımı, İnternet ve Sosyal Medyaya Giriş Konuları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Sosyal Medya Ortamı ve Sosyal Medyanın Altyapısı |
Ders notlarına genel bakış |
3) |
Sosyal Tüketiciler |
Ders notlarına genel bakış |
4) |
Sosyal Kimlik, Dijital ve Sosyal Ayak İzleri, Sosyal Büyük Veri |
Ders notlarına genel bakış |
5) |
Sosyal Medyada Ağ Yapısı ve Grup Etkileri |
Ders notlarına genel bakış |
6) |
Sosyal Medya Pazarlaması – Stratejik Planlama Süreci |
Ders notlarına genel bakış |
7) |
Sosyal Medya Pazarlaması – Taktik Planlama ve Uygulama |
Ders notlarına genel bakış |
8) |
Vize Sınavı |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
9) |
Sosyal Topluluklar: Grup Etkisi, Marka Sosyal Toplulukları |
Ders notlarına genel bakış |
10) |
Sosyal Yayıncılık: İçerik Üretimi ve Dağıtımı |
Ders notlarına genel bakış |
11) |
Sosyal Eğlence: Sosyal Oyun, Markalı Oyun, Alternatif Gerçeklik Oyunu |
Ders notlarına genel bakış |
12) |
Sosyal Ticaret: Sosyal Ticaret Stratejileri ve Etki Psikolojisi |
Ders notlarına genel bakış |
13) |
İletişim Yönetiminde Sosyal Medyanın Rolü |
Ders notlarına genel bakış |
14) |
Sosyal Medyada Yasal ve Etik Konular |
Ders notlarına genel bakış |
15) |
Final |
Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Dahl, S. (2021). Social Media Marketing: Theories and Applications (Third e). Sage.
• Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). Sosyal Medya Sanatı. (M. Benveniste, Çev) İstanbul: Kapital Medya.
• Kırcova, İ., & Enginkaya, E. (2015). Sosyal Medya Pazarlama. İstanbul: Beta
• Looy, A. V. (2016). Social Media Management: Technologies and Strategies for Creating Business Value. Springer.
• Mahoney, L. M., & Tang, T. (2016). Strategic Social Media: From Marketing to Social Change. John Wiley & Sons.
• Sutherland, K. E. (2021). Strategic Social Media Management: Theory and Practice. Palgrave Macmillan.
• Tuten, T. L. (2020). Social Media Marketing (Fourth e). |
Diğer Kaynaklar: |
• Dahl, S. (2021). Social Media Marketing: Theories and Applications (Third e). Sage.
• Kawasaki, G., & Fitzpatrick, P. (2014). Sosyal Medya Sanatı. (M. Benveniste, Çev) İstanbul: Kapital Medya.
• Kırcova, İ., & Enginkaya, E. (2015). Sosyal Medya Pazarlama. İstanbul: Beta
• Looy, A. V. (2016). Social Media Management: Technologies and Strategies for Creating Business Value. Springer.
• Mahoney, L. M., & Tang, T. (2016). Strategic Social Media: From Marketing to Social Change. John Wiley & Sons.
• Sutherland, K. E. (2021). Strategic Social Media Management: Theory and Practice. Palgrave Macmillan.
• Tuten, T. L. (2020). Social Media Marketing (Fourth e). |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletme bölüm mezunları, işletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibidirler. |
|
2) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahiptir. |
|
3) |
İşletme bölüm mezunları, sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
4) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren tüm işletmelerde, düşünce ve önerilerini İngilizce olarak da yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahiptir. |
|
6) |
İşletme bölüm mezunları, kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahiptir. |
|
7) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirir. |
|
8) |
İşletme bölüm mezunları, yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
9) |
İşletme bölüm mezunları, yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında uluslararası düzeyde rekabet edebilir. |
|
10) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve yabancı yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahiptir. |
|
11) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkindir. |
|
12) |
İşletme bölüm mezunları, işletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla gerek Türkçe gerekse İngilizce olarak iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahiptir. |
|