Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITE103
Ders İsmi: Basic Principles of Marketing
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CANSU GÖKMEN KÖKSAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CANSU GÖKMEN KÖKSAL
Dr. Öğr. Üyesi MEZİYET UYANIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste; pazarlama fonksiyonunun temel ilke ve uygulamalarına yönelik bilgi ve becerinin öğrencilere kazandırılması, öğrencilerin aktif iş yaşamına pazarlama bilgisi donanımıyla hazırlanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Pazarlamanın gelişimi, pazarlama karması ve pazarlama stratejilerinin temel bileşenleri gibi konuları içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Pazar çevresi kavramını açıklayarak pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Pazarlama bilgi sistemlerini kavrar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve Pazarlama stratejilerinin temel bileşenlerini anlamaya yönelik konular, ilgili teori ve modelleri tanıyacaklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Pazarlama: Müşteri Değeri Yaratma ve Bağlılık Ders notlarına genel bakış
2) Müşteri Bağlılığı, Değer ve İlişkiler Oluşturmak için Ortaklık Ders notlarına genel bakış
3) Pazarlama Çevresi ve Analizi Ders notlarına genel bakış
4) Pazarlama Bilgi Sistemi Ders notlarına genel bakış
5) Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı Ders notlarına genel bakış
6) Endüstriyel pazarlar ve Endüstriyel Alıcı davranışı Ders notlarına genel bakış
7) Vize Mid-term exam
8) Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi Ders notlarına genel bakış
9) Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
10) Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama Ders notlarına genel bakış
11) Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunmak Ders notlarına genel bakış
12) Tüketicileri Etkilemek ve Müşteri Değerini İletmek: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi Ders notlarına genel bakış
13) Bütünleşik Pazarlama İletişim Araçları Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Satış Geliştirme, Kişisel Satış, Dijital Pazarlama, Doğrudan Pazarlama I Ders notlarına genel bakış
14) Bütünleşik Pazarlama İletişim Araçları Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Satış Geliştirme, Kişisel Satış, Dijital Pazarlama, Doğrudan Pazarlama II Ders notlarına genel bakış
15) FİNAL SINAVI Ders notlarına genel bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kotler, P., Keller, K. L., & Armstrong, G. (2017). Principles of Marketing. Financial Pearson.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing management: Global edition. Harlow: Pearson, 56.
Diğer Kaynaklar: Kotler, P., Keller, K. L., & Armstrong, G. (2017). Principles of Marketing. Financial Pearson.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing management: Global edition. Harlow: Pearson, 56.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %