Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITE261 | ||||||||
Ders İsmi: | Critical Thinking | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. ŞENAY ÇAYLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENGİN HENGİRMEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgiyi edinme, sorgulama, nesnel ve doğru bir şekilde analiz etme, bilimsel olarak temellendirme, transfer etme ve yapılandırma süreçleri hakkında farkındalık, güvenilirlik ve tutarlılık kazandırmaktır |
Dersin İçeriği: | Düşünme ve eleştirel düşünme becerisinin kavramı Eleştirel Düşünce becerisinin işlevleri: • Şüphe - Kuşku • Sorgulama • Analiz etme ve Araştırma • Yansıtma- Özdeğerlendirme • Dinleme – Kendini ifade etme -Karşı Çıkma- Fikirlerini savunma • Geri bildirim verme • Önyargı farkındalığı • Farklı bakış açıları geliştirme • Yansıtma Temel ve üst düzey düşünme becerileri Üst biliş (Metacognition)ve meta öğrenme: • Bilgiye ulaşma yollarını geliştirme • Bilgiyi yeniden yapılandırma, bilgiyi birçok açıdan değerlendirerek mantıklı ve etik bir sonuca ulaştırma, bilgide derinleşme Disiplinlerarası ilişki: • Bilgide bağlam, ilişkilendirme, karşılaştırmanın önemi İstihdamda eleştirel düşünme: Verimliğe katkısı- Rekabet gücüne katkısı- Müşteri ilişkisine katkısı Eleştirel düşünme ve kültür ilişkisi Eleştirel düşünme ve jenerasyon ilişkisi Eleştirel düşünme ve yapay zeka |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Basic and higher order thinking skills | Article Reading |
2) | Metacognition | Reading articles and preparing effective questions |
3) | The concept of critical thinking skill and its functions | Watching and evaluating movies |
4) | Analyzing and Researching | Research Studies |
5) | Reflection | Conducting and evaluating research from different sources |
6) | Limitations of Critical Thinking | |
7) | Giving Feedback | |
8) | Mid Term Exam | |
9) | Arguments | |
10) | Arguments and Reasoning | Conducting and evaluating research from different sources |
11) | Persuasion Strategies | |
12) | Opposing and developing different perspectives | Discussion and Presentation |
13) | Employment and Critical Thinking | |
14) | Contribution of Critical Thinking to Employment | |
15) | Final Exam |
Ders Notları / Kitaplar: | Richard Paul – Linda Elder, Critical Thinking, Pearson 2020 |
Diğer Kaynaklar: | Arthur L. Costa – Devoloping Minds |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |