Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD226 | ||||||||
Ders İsmi: | Arayüz ve Etkileşim Tasarımı II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere kullanıcı arayüz tasarımı kavramı çerçevesinde insan bilgisayar etkileşimi, etkileşim tasarımı, kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimi gibi konutlarda bilgi vermek ile arayüz tasarımı yöntemlerini ve aşamaları öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği genel olarak kullanıcı arayüz tasarımı ile etkileşim tasarımı kapsamında ele alınan teorik bilgiler ve devamında web ve mobil gibi farklı platformlara ilişkin güncel tasarım anlayışına uygun arayüz tasarımı uygulamaları üzerinde oluşturulmuştur. Bu içeriğeait genel başlıklar aşağıda sıralanmıştır: -Kullanıcı arayüz tasarımı ve aşamaları -Etkileşim tasarımı -İnsan bilgisayar etkileşimi -Kullanıcı arayüzünde layout ve grid sistemi -Kullanıcı deneyimi -Kullanılabilirlik -Kullanıcı arayüz proje süreci ve görsel uygulamalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler. | Konulara ilişkin okumalar. |
2) | İnsan bilgisayar etkileşimi, etkileşim tasarımı, kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi kavramları, UX, UI nedir? | Konulara ilişkin okumalar. |
3) | Arayüz tasarımı nedir? Arayüz tasarımı yöntemleri ile layout ve grid sistemi | Yok |
4) | Adobe XD anlatımı, Web sitesi layout uygulaması ve eskiz çalışması. | Yok |
5) | Web sitesi layout uygulamalarında çevrimiçi araçların kullanılması ve wireframe çalışması. | Yok |
6) | Örnek mobil arayüz tasarımları ve ödevi | Konulara ilişkin okumalar. |
7) | Web sitesi projesinin görsel ve içerik çalışmalarının yapılması. | Öğrencilerin ödevlerini teslim etmesi beklenir. |
8) | VİZE SINAVI | Yok |
9) | Mobil uygulamalar için arayüz tasarımı kavramı. | Konulara ilişkin okumalar. |
10) | Mobil uygulama layout uygulaması ve eskiz çalışması. | Yok |
11) | Güncel mobil arayüz tasarımı yaklaşımları ve örnekleri | Konulara ilişkin okumalar. |
12) | Mobil uygulama projesinin görsel ve içerik çalışmalarının yapılması. | Yok |
13) | Mobil uygulama grafik arayüz çalışmasının değerlendirilmesi. | Öğrencilerin ödevlerini teslim etmesi beklenir. |
14) | Dönem sonu projesinin belirlenmesi ve tartışılması. | Yok |
15) | FİNAL SINAVI | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | - Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction (Helen Sharp, Jennifer Preece, Yvonne Rogers) |
Diğer Kaynaklar: | • Refactoring UI (Adam Wathan, Steve Schoger) • Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction (Helen Sharp, Jennifer Preece, Yvonne Rogers) • The UX Book : Agile UX Design for a Quality User Experience (Rex Hartson, Pardha S. Pyla) • İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği - Teoriden Mühendisliğe (Kürşat Çağıltay) • Tasarımdan Programlamaya Mobil Uygulama Geliştirme (Mehmet Emrullah İncearık, Murat Paksoy) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | ||||||||||||||||||
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | |
2) | Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | |
3) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |
4) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
5) | İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | |
6) | Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | |
7) | Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | |
8) | Duyusal algıyı somutlaştırır. | |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |
10) | Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | |
12) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | |
13) | Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | |
15) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
16) | Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |
17) | Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |