Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD224
Ders İsmi: İleri Video Atölyesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste amaç video çekim tekniklerinde öğrencilerin gelişmesini sağlamaktır. Tekniklerin uygulanması yanında öğrencinin yaratıcı video üretme becerileri kazanması amaçlanır.

Dersin İçeriği: Ders, çekime hazırlık ve ışık yapımı, video çekim ekipmanlarının kullanımı, video görüntüsü kurgulama yöntemlerine giriş, video ve sinema sanatını okuma yöntemleri konularında bilgiler aktarılarak ve öğrenilen bilgiler doğrultusunda uygulamalar yapılarak işlenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hareketli görüntünün tarihi hakkında bilgi sahibidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dijital görüntü işleme programlarını, ürettikleri proje kapsamında en uygun ve verimli şekilde kullanma konusunda bilgi sahibidir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Video kameranın nasıl çalıştığı, pozlama değişkenleri olan diyafram, enstantane, iso gibi ayarların video çekimi düzeyinde ne işe yaradığı konusunda bilgi sahibidir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kamera hareketleri, kompozisyon kuralları, temel aydınlatma ve ışık kullanımı, açılar ve planlar hakkında bilgi sahibidir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Görsel iletişim tasarımı problemlerine yönelik video çalışmaları ortaya koyabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin işleyişi hakkında bilgi ve tanıtımı. Hareketli görüntünün kısa tarihi. Konulara ilişkin ön okumalar
2) Video kameranın özellikleri ve kullanımı. Kamera nasıl çalışır? Konulara ilişkin ön okumalar
3) Diyafram nedir? Alan Derinliği nedir? Alan derinliği uygulaması. Perde(örtücü) nedir? İSO nedir? Pozlama’da diyafram, örtücü ve İSO değişkenlerine genel bakış. Pozlama değişkenlerini uygulama. Konulara ilişkin ön okumalar
4) Lensler hakkında bilgi. Kompozisyon kurallarına giriş. Konulara ilişkin ön okumalar
5) Kompozisyonun kuralları II. Ödev. Vize projelerinin açıklanması. Konulara ilişkin ön okumalar
6) Kompozisyon ödevlerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir
7) Işığın yönleri ve dış mekan ışığının etkili kullanımı. Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı- Vize Proje Sunumları Konulara ilişkin ön okumalar
9) Temel sekans nedir? Temel bir sekans çekimi. Ödev Konulara ilişkin ön okumalar
10) Bakış Yönü-Aks. Bakış Yönü ve Çizgiyi Geçmek.. Konulara ilişkin ön okumalar
11) Kamera hareketleri. Kamera neden hareket eder? Konulara ilişkin ön okumalar
12) Kurguya genel bakış. Temel sekans ödevlerinin değerlendirilmesi. Final projesinin açıklanması. Öğrencilerden derse gelmeden önce ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
13) Kurgunun temel ilkeleri. After effects çalışması. Öğrencilerden derse gelmeden önce ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
14) Işık. Dış Mekan Işığı. İç mekan ışığı ve temel aydınlatma kurulumu. Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI-PROJE SUNUMLARI Öğrencilerden belirlenen final projesi doğrultusunda yaptıkları çekimleri sunmaları beklenir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tom Schroeppel, Kemiksiz Kamera Dersleri, çev. Mustafa Ünlü, Gala Film ve Sanat Yayınları, 2013

Diğer Kaynaklar: Joseph V. Mascelli, Sinemanın 5 Temel Öğesi, İmge Kitabevi, 2002
Belgesel - Kısa Film - Video Sanatı, Derleyenler: Nagihan Çakar Bikiç, Ferhat Özgür. Doruk Yayınları, 2017

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 4
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 3
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 5
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 5
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %