Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel ders sunumu. Dersin işleyişi hakkında bilgi ve tanıtımı. Hareketli görüntünün kısa tarihi.
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
2) |
Video kameranın özellikleri ve kullanımı. Kamera nasıl çalışır?
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
3) |
Diyafram nedir? Alan Derinliği nedir? Alan derinliği uygulaması. Perde(örtücü) nedir? İSO nedir? Pozlama’da diyafram, örtücü ve İSO değişkenlerine genel bakış. Pozlama değişkenlerini uygulama.
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
4) |
Lensler hakkında bilgi. Kompozisyon kurallarına giriş.
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
5) |
Kompozisyonun kuralları II. Ödev. Vize projelerinin açıklanması.
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
6) |
Kompozisyon ödevlerinin değerlendirilmesi.
|
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çekimlerini tamamlamaları beklenir
|
7) |
Işığın yönleri ve dış mekan ışığının etkili kullanımı.
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
8) |
Vize Sınavı- Vize Proje Sunumları
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Temel sekans nedir? Temel bir sekans çekimi. Ödev
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Bakış Yönü-Aks. Bakış Yönü ve Çizgiyi Geçmek..
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Kamera hareketleri. Kamera neden hareket eder?
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Kurguya genel bakış. Temel sekans ödevlerinin değerlendirilmesi. Final projesinin açıklanması.
|
Öğrencilerden derse gelmeden önce ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
|
13) |
Kurgunun temel ilkeleri. After effects çalışması.
|
Öğrencilerden derse gelmeden önce ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
|
14) |
Işık. Dış Mekan Işığı. İç mekan ışığı ve temel aydınlatma kurulumu.
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL SINAVI-PROJE SUNUMLARI
|
Öğrencilerden belirlenen final projesi doğrultusunda yaptıkları çekimleri sunmaları beklenir.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. |
4 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
4 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
3 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. |
5 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
5 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
4 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
5 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
5 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
5 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
3 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
4 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
4 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
5 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
3 |