Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, Ders İçeriğinin Açıklanması
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Adobe İllüstratör Programına Giriş
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Görsel Algı ve Logo Tasarımı
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Adobe İllüstratör Programında Selection Tool ve Vektörel Araçlar
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Adobe İllüstratör Programında Text Aracı ve Türleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Tipografik Elemanlar ile Basit Form Uygulamaları
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Tasarım İlkeleriyle Serbest Tipografik Düzenlemeler
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Ara Sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Gradient, Blend, Perspective Grid Tool ve Mesh vb. Araçlar ve Uygulama
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Hizalamalar, Gruplamalar, Embedleme ve Uygulama
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Maskeleme, Envelope Distort ve Tipografik Resim Uygulamaları
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Vektörel Tabanlı Logotype Çizimi ve Sunum Tasarımı
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Tipografik Afiş Tasarımı
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Font Tasarımı
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL SINAVI
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sarıkavak, N.K. (2014). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Ambrose, G. ve Harris, P., (2017). Görsel Tipografi Sözlüğü, (Çev. B. Bayrak), İstanbul: Literatür Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Ambrose, G. ve Harris, P., (2019). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, (Çev. B. Barhana), İstanbul: Literatür Yayınları.
Becer, E., (2019). İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi.
Becer, E., (2016). Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. |
|
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
|
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. |
|
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
|
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
|
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
|
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
|
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
|
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
|
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
|
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
|
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
|
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|