Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD423
Ders İsmi: NFT
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin NFT (non-fungible token) konusu hakkında bilgi sahibi olması, kendi NFT’lerini oluşturup market alanlarında satmaları, akıllı sözleşmeler oluşturmaları konusunda temel teorik bilgi verilmesi.

Dersin İçeriği: Yok

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) NFT ve blockchain konusu hakkında teorik bilgi sahibi olur.
2) Yeni iletişim teknolojileri konusunda düşünsel olarak yeni ufuklar kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) NFT market alanlarının neler olduğunu ve buralarda nasıl alım – satım işlemleri yapabileceğini öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Akıllı sözleşmelerin nasıl yapılacağını öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kripto cüzdan oluşturmayı ve bu cüzdanları NFT market alanları ile nasıl entegre edeceği konusunda bilgi sahibi olur.
2) NFT koleksiyonu oluşturmak için gerekli temel bileşenleri öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) NFT dünyasına giriş. NFT nedir, ne işe yarar? Blockchain nedir? Yok
2) Kripto cüzdanlar; metamask ve phantom. Yok
3) Opensea nedir? Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
4) Foundation ve Rarible Ethereum ağları. Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
5) Neler NFT olabilir? Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
6) NFT’de koleksiyon oluşturma ve koleksiyonların önemi. Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
7) Rarible pazarlama taktiklerinin anlatılması. Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
8) Ara Sınav Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
9) Yapay zeka ile NFT oluşturma teknikleri. Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
10) Pixel NFT eser üretimi. Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
11) Opensea’de koleksiyon alma, oluşturma ve mint etme. Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
12) ICO nedir? IC0 – IDO – IEO farkları. Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
13) Token ve coin ayrımı. Defi tokenlar nedir? Defi platformlar ne işe yarar? Öğrencilerden konuya ilişkin ön araştırma yapması beklenir.
14) Öğrenci sunumları. Öğrencilerden sunumlarına hazırlık yapmaları beklenir.
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Blockchain Teknolojisi ve NFT’ler – Dr. Çağla Gül Şenkardeş

Diğer Kaynaklar: The NFT Handbook: How to Create, Sell and Buy Non-Fungible Tokens - Matt Fortnow, QuHarrison Terry
The NFT Handbook – Clark Griffin
The NFT Revolution – Crypto Dukedom
Mastering NFT: Create and Sell Non-Fungible Tokens – Crypto Art AI

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %