Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Görsel algı ile bağlantılı kuram ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Görsel okur-yazarlığı, analiz yapma, eleştirel düşünme ve araştırma yöntemlerinde yetkinlik kazanmasıyla gelişir.
|
3) Görsel imge içindeki ilke ve elemanlanları (kompozisyon, denge, zıtlık, vurgu, hareket, görüntü, tekrar, ritim, birlik, yakınlık, renk, biçim, oran, simetri) görsel algılama sürecindeki etkenler doğrultusunda değerlendirir ve analiz eder.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Görme, algılama ve ifade etme becerilerini geliştirir.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Görsel imgenin oluşturduğu kültür ve tarih hakkında bilgi sahibi olur.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görsel algı kavramının kapsamı ve tanımı
|
Yok |
2) |
Göstergebilim: Ferdinand de Saussure ve semiyoloji
|
Ferdinand de Saussure, Genel Dilbilim Dersleri
|
3) |
Anlam ve duygu
|
Christian Metz, Sinemada Anlam Üstüne Denemeler
|
4) |
Göstergebilim: Roland Barthes ve söylem
|
Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven; Roland Barthes, Bir Aşk Söyleminden Parçalar
|
5) |
Görme biçimleri ve ideoloji
|
John Berger, Görme Biçimleri; Jacques Ranciere, The Future of The Image
|
6) |
Göstergebilim: C.S. Pierce ve semiyotik
|
C. S. Pierce, Writings of C.S.Pierce
|
7) |
Proust ve göstergeler
|
Gilles Deleuze, Proust and Signs
|
8) |
ARA SINAV |
Yok |
9) |
Görsel algı ve gestalt kuramı
|
Michael Wertheimer, Max Wertheimer and gestalt theory
|
10) |
Estetik algının doğuşu
|
Stephen D. Ross, Art and Its Significance: An Anthology of Aesthetic Theory
|
11) |
Modern estetik algı
|
Walter Benjamin, Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı; Lev Menovich, Introduction to “Info-Aesthetics;” Hito Steyerl, In Defense of The Poor Image |
12) |
Yaratıcılık ve görsel algı
|
Francis Bacon, Denemeler
|
13) |
Zaman ve görsel algı
|
Andrei Tarkovsky, Mühürlenmiş zaman
|
14) |
Görsel algı ve haber üretimi
|
Susan Sontag, Başkalarının Acısını Yaşamak
|
15) |
FİNAL SINAVI |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ferdinand de Saussure, Genel Dilbilim Dersleri; Roland Barthes, Göstergebilimsel Serüven; John Berger, Görme Biçimleri; Slavoj Žižek, Yamuk Bakmak; S. D. Ross, Art and Its Significance: An Anthology of Aesthetic Theory
|
Diğer Kaynaklar: |
Christian Metz, Sinemada Anlam Üstüne Denemeler; Roland Barthes, Bir Aşk Söyleminden Parçalar; Jacques Ranciere, The Future of The Image; C. S. Pierce, Writings of C.S.Pierce; G. Deleuze, Proust and Signs; M. Wertheimer, Max Wertheimer and gestalt theory; W. Benjamin, Tekniğin olanaklarıyla yeniden üretilebildiği çağda sanat yapıtı; Lev Menovich, Introduction to “Info-Aesthetics;” Hito Steyerl, In Defense of The Poor Image; Francis Bacon, Denemeler; Andrei Tarkovsky, Mühürlenmiş Zaman; Susan Sontag, Başkalarının Acısını Yaşamak
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. |
|
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
|
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. |
|
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
|
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
|
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
|
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
|
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
|
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
|
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
|
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
|
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
|
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|