Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı,amacı,işleniş biçimi ve örnekler.
|
Yok |
2) |
Kitap tasarımı tarihi.
Uygulama çalışmalarının ulusal ve tarihsel süreç içinde değerlendirilmesi.
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
3) |
Kitap türleri ve farklı alanlar için üretilen kitap tasarımlarının karşılaştırılması örnekler üzerinden okuma. Sanatçı kitapları ve özgün kitap tasarımlarını inceleme, kavramsal alt yapısını çözümleme, sanat nesnesi kavramının açıklaması.
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
4) |
Kitap tasarımı için tema belirleme, içerik araştırması ve konuya uygun veri toplama.
|
Konulara ilişkin ön okumalar
|
5) |
Kapak, forma, mizanpaj, dizin kavramlarını kavramak.
Temaya uygun belirlenen içeriklerin taslak çalışmasına başlama.
|
Konulara ilişkin ön okumalar.
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda içerik toplamaları beklenir.
|
6) |
Özgün üretimli kitapların sayfa yapısını oluşturma, pop-up, origami ve ciltli kitap kapaklarının örnekler üzerinden incelenmesi.
Taslak çalışmalarının incelenmesi ve uygulama sürecine geçirilmesi.
|
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda taslak çalışması yapması beklenir. |
7) |
Taslak çalışmalarının incelenmesi.
Üç boyutlu kitap maketi oluşturma, elde kitap dikim, ciltleme teknikleri.
|
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda taslak çalışması yapması beklenir. |
8) |
Vize Sınavı- Kavramsal metin ve taslak-maket incelemesi, değerlendirmesi.
|
Yok |
9) |
Maket üzerinden boyutlandırma çalışması.
Kitap tasarımında tipografi kullanımı ve seçiminin önemi üzerine tartışma ve okuma. |
Konulara ilişkin ön okumalar.
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda içerik toplamaları beklenir.
|
10) |
Farklı malzeme ve kağıt türlerinin incelenmesi ve kitap tasarımına etkisinin tartışılması.
|
Öğrencilerden örnek incelemesi ve konu doğrultusunda fikir geliştirmesi beklenir. |
11) |
Kitap tasarımı uygulaması.
|
Öğrencilerden örnek incelemesi ve konu doğrultusunda fikir geliştirmesi beklenir. |
12) |
Kitap tasarımı uygulaması.
|
Öğrencilerden örnek incelemesi ve konu doğrultusunda fikir geliştirmesi beklenir. |
13) |
Kitap tasarımı uygulaması.
Baskı teknikleri, kağıt gramajı ve rengi, cilt türü ve kapak türünün belirlenmesi.
|
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen final projesi doğrultusunda çalışma yapmaları beklenir. |
14) |
Kitap kapağı tasarımının öneminin tartışılması ve kitap kapağı tasarımı uygulaması ve değerlendirilmesi.
Edisyon ve sınırlı edisyon üretiminin artı ve eksilerinin tartışılması.
|
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen final projesi doğrultusunda çalışma yapmaları beklenir. |
15) |
FİNAL SINAVI-Kitap Tasarımlarının Teslimi ve Değerlendirilmesi
|
Öğrencilerden belirlenen final projesi doğrultusunda tasarladıkları kitabı üç boyutlu bir şekilde sunmaları beklenir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
|
|
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
|
|
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
|
|
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
|
|
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
|
|
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
|
|
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır.
|
|
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
|
|
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
|
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
|
|
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
|
|
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
|
|
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
|
|
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
|
|
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
|
|
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|