Radyo, Televizyon ve Sinema | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTF116 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Medya Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SİBEL FÜGAN VAROL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NUR ESRA ATMACA DURUM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, basının (süreç içerisinde radyo, televizyon ve internetin eklenmesiyle medyanın) egemen siyasi, sosyal ve ekonomik politikalarla dünya genelinde ve Türkiye özelinde doğuşu, gelişimi ve etkileşimini ele almaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders, demokratik bir toplum için hayati önem taşıyan medya tarihinin Türkiye ve batıdaki süreçle karşılaştırmalı olarak anlatılmasını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Basının Doğuşu ve Gelişimi-I | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Basının Doğuşu ve Gelişimi-2 | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Modern Basın Dönemi | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Haber Ajansları | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Osmanlı İmparatorluğu'ndaki İlk Gazeteler | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Dönemindeki Gazeteler | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Cumhuriyet Dönemi Türk Basını | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dünyada ve Türkiye'de Radyonun Doğuşu ve Gelişimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Dünyada ve Türkiye'de Televizyonun Doğuşu ve Gelişimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Dünya Sinemasının Doğuşu ve Gelişimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Türk Sinemasının Doğuşu ve Gelişimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Dijital Teknolojilerin Dünyada ve Türkiye'de Doğuşu ve Gelişimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Atmaca, N. E. (1998). Gazeteciliğin Dönüşümü ve Türkiye’nin Basın Profili. İstanbul: Libra. Nalcıoğlu, B. U. (2013). Osmanlı’da Muhalif Basının Doğuşu. İstanbul: Yeditepe. Jeanneney, J. N. (1998). Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi. İstanbul: Yapı ve Kredi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Atmaca, N. E. (1998). Gazeteciliğin Dönüşümü ve Türkiye’nin Basın Profili. İstanbul: Libra. Nalcıoğlu, B. U. (2013). Osmanlı’da Muhalif Basının Doğuşu. İstanbul: Yeditepe. Jeanneney, J. N. (1998). Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi. İstanbul: Yapı ve Kredi Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |||||||||||
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |||||||||||
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |||||||||||
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |||||||||||
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |||||||||||
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |||||||||||
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |||||||||||
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |||||||||||
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | 4 |
2) | Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | 2 |
3) | Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | 3 |
4) | Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | 2 |
5) | Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | 5 |
6) | Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | 4 |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | 3 |
8) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | 2 |
9) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | 1 |
10) | Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | 1 |
11) | Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | 5 |
12) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |