Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin siyasal iletişimle ilgili temel kavram ve kuramları tanımasını, medya ve siyaset ilişkisini, siyasal iletişimin siyasetteki önemini, siyasal kampanya, siyasal reklam ve siyasal pazarlama süreçlerinin siyasal tercihlerdeki rolünü anlamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, siyasal iletişimle ilgili kavram ve kuramlar, medya-siyaset ilişkisi, algı yönetimi, propaganda, siyasal pazarlama, siyasal kültür, siyasal katılım, siyasal kampanya, siyasal imaj , lobicilik gibi konuları kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
Siyasal İletişime Giriş |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Siyasal İletişimin Aktörleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Algı Yönetimi ve Propaganda |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Haberin Siyasal İnşası |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Siyasal Katılım ve Seçmen Davranışı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Kitle Psikolojisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Yumuşak Güç ve Kamu Diplomasisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Liderlik ve Siyasal İmaj |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Siyasal Kampanyalar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Siyasal İkna |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Siyasal Kültür |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Lobicilik |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Aziz, A. (2019). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
Tokgöz, O. (2014), Siyasal İletişimi Anlamak, (2. Baskı), Ankara: İmge Yayınları.
Köker, E. (1998). Politikanın İletişimi İletişimin Politikası. Ankara: Vadi Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Aziz, A. (2019). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
Tokgöz, O. (2014), Siyasal İletişimi Anlamak, (2. Baskı), Ankara: İmge Yayınları.
Köker, E. (1998). Politikanın İletişimi İletişimin Politikası. Ankara: Vadi Yayınları.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
1 |
2) |
Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. |
2 |
3) |
Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. |
5 |
4) |
Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
2 |
5) |
Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. |
3 |
6) |
Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
1 |
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. |
2 |
8) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
5 |
9) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
1 |
10) |
Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. |
1 |
11) |
Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. |
2 |
12) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
1 |