Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
|
|
1) |
Nesne tanımı ve gündelik yaşamda çok kullanılan nesneler üzerine düşünme ve workshop |
- |
2) |
Nesne ve malzeme |
- |
3) |
Yerleştirme ürünü olarak nesne-mekan ilişkisi üzerine uygulamalı düşünme |
- |
4) |
Sanat akımları ve ekollerinde nesne üzerine düşünme (Bauhaus-Fluxus-Sürrealizm-Ready Made- Minimalizm) |
- |
5) |
Prestij nesneleri (nesnelerin işlevsel ve sembolik fonksiyonları) |
- |
6) |
Nesne-kavram ilişkisinin sanatsal yaratıcılıkta kullanımı-Uygulamalı workshop |
- |
7) |
Müdahale biçimi olarak nesne-yapıt ilişkisi üzerine düşünme ve atölye uygulama (nesneleri fotoğraflama ve nesneleri çizme etkinliği) |
- |
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Nesne toplama-koleksiyonerlik üstüne düşünce ve uygulama |
- |
10) |
Nesnelerin hikayeleştirilmesi-Metinli çizimli atölye uygulaması |
- |
11) |
Nesne-gösterge ve anlam arasındaki ilişkinin eksiltme-çoğaltma, doluluk-boşluk gibi karşıtlıklar üzerinden düşünsel-çizerek düşünme/workshop |
- |
12) |
Uygulamalı atölye çalışması |
- |
13) |
Uygulamalı atölye çalışması |
- |
14) |
Uygulamalı atölye çalışması |
- |
15) |
Final Sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
- |
Diğer Kaynaklar: |
1) MİODOWNİK Mark, “Eşyanın Tabiatı”, Domingo Yayınları, Şubat 2019-İstanbul
2) UYGUR Nermi, “Güneşle “, Yapı Kredi Yayınları,Temmuz 1997-İstanbul
3) UYGUR Nermi, “Tadı Damağımda”, Yapı Kredi Yayınları, Nisan 2018-İstanbul
4) RIGOTTI Franceska, “küçük şeylerin felsefesi” Notos Kitap Yatınevi,196 ,Kasım 2021- İstanbul
5) GÖKÇBAĞ Şakir, “ Aşina” , Sergi Albümü, Baksı Kültür Sanat Vakfı Yayınları,Eylül 2019-İstanbul
6) GÜNAY Doğan. V. Prof. Dr. -PARSA F. Alev. Doç. Dr. “GÖRSEL GÖSTERGEBİLİM, İmgenin Anlamlandırılması”, es yayınları, Ekim 2012, İzmir
7) BATUR Enis, “Ayna”, Ada Yayınları 1977,İstanbul |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
|
4 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
|
4 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
|
5 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
|
4 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
|
3 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
|
4 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
|
3 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır.
|
4 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
|
4 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
|
4 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
|
4 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
|
4 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
|
5 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
|
5 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
|
5 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
|
4 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|