Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS260
Ders İsmi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CANSU GÖKMEN KÖKSAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ALP PAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında iletişim konusu ve süreci ele alınarak bütünleşik pazarlama iletişimi, öğeleri ve uygulama alanları incelenecektir. Bütünleşik pazarlama araçlarının birlikte, tutarlı ve koordineli olarak kullanımının işletmeler ve markalar için öneminin tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bütünleşik pazarlama iletişiminin temelleri, marka yönetimi, tüketici davranışları, bütünleşik pazarlama iletişimi öğeleri gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarının hakkında bilgi sahibi olacak ve pazarlama karmasıyla olan ilişkisini öğreneceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İletişim sürecini, pazarlama iletişim araçlarını ve tüketicilerin bilgilerini öğrenirler.
Öğrenme Yetkinliği
1) Pazarlama iletişimi sürecinde yaşanılan gerçek durumları kuram ve kavramlar çerçevesinde inceleyeceklerdir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İletişim araçları arasındaki ilişkiyi ve bunun öneminin anlaşılarak, bu araçların birlikte kullanımının sağladıklarını öğrenerek, bu araçların en etkin şekilde kullanımının nasıl olacağını irdelerler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
15) final Ders notlarına genel bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Belch, G. E., & Belch, M. A. (2017). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective 11h. New York: McGraw-Hill.
Bütünleşik Pazarlama iletişimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2751, Açık öğretim Fakültesi Yayını No: 1709.
Pazarlama iletişimi yönetimi, Yavuz Odabaşı & Mine Oymak,11. Bs., Mediacat.
Clow, K. E. (2013). Integrated advertising, promotion and marketing communications, 4/e. Pearson Education India.
Diğer Kaynaklar: Belch, G. E., & Belch, M. A. (2017). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective 11h. New York: McGraw-Hill.
Bütünleşik Pazarlama iletişimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2751, Açık öğretim Fakültesi Yayını No: 1709.
Pazarlama iletişimi yönetimi, Yavuz Odabaşı & Mine Oymak,11. Bs., Mediacat.
Clow, K. E. (2013). Integrated advertising, promotion and marketing communications, 4/e. Pearson Education India.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %