Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS260
Ders İsmi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CANSU GÖKMEN KÖKSAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CANSU GÖKMEN KÖKSAL
Dr. Öğr. Üyesi ALP PAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında iletişim konusu ve süreci ele alınarak bütünleşik pazarlama iletişimi, öğeleri ve uygulama alanları incelenecektir. Bütünleşik pazarlama araçlarının birlikte, tutarlı ve koordineli olarak kullanımının işletmeler ve markalar için öneminin tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bütünleşik pazarlama iletişiminin temelleri, marka yönetimi, tüketici davranışları, bütünleşik pazarlama iletişimi öğeleri gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarının hakkında bilgi sahibi olacak ve pazarlama karmasıyla olan ilişkisini öğreneceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İletişim sürecini, pazarlama iletişim araçlarını ve tüketicilerin bilgilerini öğrenirler.
Öğrenme Yetkinliği
1) Pazarlama iletişimi sürecinde yaşanılan gerçek durumları kuram ve kavramlar çerçevesinde inceleyeceklerdir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İletişim araçları arasındaki ilişkiyi ve bunun öneminin anlaşılarak, bu araçların birlikte kullanımının sağladıklarını öğrenerek, bu araçların en etkin şekilde kullanımının nasıl olacağını irdelerler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
15) final Ders notlarına genel bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Belch, G. E., & Belch, M. A. (2017). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective 11h. New York: McGraw-Hill.
Bütünleşik Pazarlama iletişimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2751, Açık öğretim Fakültesi Yayını No: 1709.
Pazarlama iletişimi yönetimi, Yavuz Odabaşı & Mine Oymak,11. Bs., Mediacat.
Clow, K. E. (2013). Integrated advertising, promotion and marketing communications, 4/e. Pearson Education India.
Diğer Kaynaklar: Belch, G. E., & Belch, M. A. (2017). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective 11h. New York: McGraw-Hill.
Bütünleşik Pazarlama iletişimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2751, Açık öğretim Fakültesi Yayını No: 1709.
Pazarlama iletişimi yönetimi, Yavuz Odabaşı & Mine Oymak,11. Bs., Mediacat.
Clow, K. E. (2013). Integrated advertising, promotion and marketing communications, 4/e. Pearson Education India.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) alanında LİSANS Derecesi verilir.
1) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki bilgilere sahip olur.
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir.
3) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinler arası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur.
4) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir.
5) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir.
6) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek etkilerini araştırır.
8) Alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
9) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi edinir.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, etik değerlere ve toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) alanında LİSANS Derecesi verilir.
1) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki bilgilere sahip olur.
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir.
3) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinler arası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur.
4) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir.
5) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir.
6) Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olur.
7) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek etkilerini araştırır.
8) Alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
9) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi edinir.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, etik değerlere ve toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %