İşletme (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BSS260
Ders İsmi: Integrated Marketing Communication
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CANSU GÖKMEN KÖKSAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MEZİYET UYANIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında iletişim konusu ve süreci ele alınarak bütünleşik pazarlama iletişimi, öğeleri ve uygulama alanları incelenecektir. Bütünleşik pazarlama araçlarının birlikte, tutarlı ve koordineli olarak kullanımının işletmeler ve markalar için öneminin tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bütünleşik pazarlama iletişiminin temelleri, marka yönetimi, tüketici davranışları, bütünleşik pazarlama iletişimi öğeleri gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarının hakkında bilgi sahibi olacak ve pazarlama karmasıyla olan ilişkisini öğreneceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İletişim sürecini, pazarlama iletişim araçlarını ve tüketicilerin bilgilerini öğrenirler.
Öğrenme Yetkinliği
1) Pazarlama iletişimi sürecinde yaşanılan gerçek durumları kuram ve kavramlar çerçevesinde inceleyeceklerdir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İletişim araçları arasındaki ilişkiyi ve bunun öneminin anlaşılarak, bu araçların birlikte kullanımının sağladıklarını öğrenerek, bu araçların en etkin şekilde kullanımının nasıl olacağını irdelerler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş Ders notlarına genel bakış
2) Marka Yönetimi Ders notlarına genel bakış
3) Tüketici Davranışları Ders notlarına genel bakış
4) Pazarlama Sürecinde Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü Ders notlarına genel bakış
5) İletişim Sürecinin İncelenmesi Ders notlarına genel bakış
6) Reklam ve Reklam Tasarımı Ders notlarına genel bakış
7) Vize Ders notlarına genel bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Clow, K. E. (2013). Integrated advertising, promotion and marketing communications, 4/e. Pearson Education India.
Bütünleşik Pazarlama iletişimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2751, Açık öğretim Fakültesi Yayını No: 1709.
Pazarlama iletişimi yönetimi, Yavuz Odabaşı & Mine Oymak,11. Bs., Mediacat.
Belch, G. E., & Belch, M. A. (2017). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective 11h. New York: McGraw-Hill.
Diğer Kaynaklar: Clow, K. E. (2013). Integrated advertising, promotion and marketing communications, 4/e. Pearson Education India.
Bütünleşik Pazarlama iletişimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2751, Açık öğretim Fakültesi Yayını No: 1709.
Pazarlama iletişimi yönetimi, Yavuz Odabaşı & Mine Oymak,11. Bs., Mediacat.
Belch, G. E., & Belch, M. A. (2017). Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective 11h. New York: McGraw-Hill.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) 1. İngilizce İşletme bölüm mezunları, işletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibidirler.
2) 2. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahiptir.
3) 3. İngilizce İşletme bölüm mezunları, sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4) 4. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren tüm işletmelerde, düşünce ve önerilerini İngilizce olarak da yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
5) 5. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahiptir.
6) 6. İngilizce İşletme bölüm mezunları, kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahiptir.
7) 7. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirir.
8) 8. İngilizce İşletme bölüm mezunları, yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) 9. İngilizce İşletme bölüm mezunları, yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında uluslararası düzeyde rekabet edebilir.
10) 10. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve yabancı yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahiptir.
11) 11. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkindir.
12) 12. İngilizce İşletme bölüm mezunları, işletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla gerek Türkçe gerekse İngilizce olarak iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. İngilizce İşletme bölüm mezunları, işletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibidirler.
2) 2. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahiptir.
3) 3. İngilizce İşletme bölüm mezunları, sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
4) 4. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren tüm işletmelerde, düşünce ve önerilerini İngilizce olarak da yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
5) 5. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahiptir.
6) 6. İngilizce İşletme bölüm mezunları, kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahiptir.
7) 7. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirir.
8) 8. İngilizce İşletme bölüm mezunları, yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) 9. İngilizce İşletme bölüm mezunları, yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında uluslararası düzeyde rekabet edebilir.
10) 10. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve yabancı yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahiptir.
11) 11. İngilizce İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkindir.
12) 12. İngilizce İşletme bölüm mezunları, işletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla gerek Türkçe gerekse İngilizce olarak iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %