Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IMS258
Ders İsmi: Supply Chain Management
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜNEŞ KÜÇÜKYAZICI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. BATUHAN KOCAOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, lojistikteki önemli güncel konuları anlamak için sağlam bir tarihsel arka plan sağlar. Dersin amacı, vaka çalışmaları, sınıf atölyeleri ve tartışmalar yoluyla lojistik ve tedarik zinciri yönetimindeki güncel konuların anlaşılmasını sağlamak ve geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin temelleri, endüstrileşmiş bir serbest piyasa ekonomisinde lojistiğin rolüne ilişkin bir anlayış geliştirmek ve çağdaş konuların yardımıyla entegre lojistiğin temel kavramlarını tanıtmaktır. Temel amaç, öğrencilere gerçek hayattaki lojistik faaliyetlerinde kullanabilecekleri araçlar sağlamak ve daha ileri çalışmalarla daha karmaşık olanları kendileri öğrenmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ile ilgili güncel konuları açıklayabilecektir.
2) Öğrenci, ilgili kavramları/terminolojiyi kullanabilecektir.
3) Öğrenci, lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin ekonomik büyüme üzerindeki önemini açıklayabilecektir.
4) Öğrenci, lojistik ve tedarik zinciri yönetimindeki güncel konuları farklı açılardan değerlendirebilecektir.
5) Öğrenci teorik bilgilerini pratik bilgilerle birleştirebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tedarik Zincirini Anlamak Konulara ilişkin ön okumalar
2) Tedarik Zincirinde Stratejik Uyum Sağlamak Konulara ilişkin ön okumalar
3) Tedarik Zinciri Etkenleri ve Metrikleri Konulara ilişkin ön okumalar
4) Omni-Channel Perakendecilik için Dağıtım Ağları ve Uygulamaları Tasarlamak Konulara ilişkin ön okumalar
5) Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı Konulara ilişkin ön okumalar
6) Küresel Tedarik Zinciri Ağlarını Tasarlamak Konulara ilişkin ön okumalar
7) Tedarik Zincirinde Talep Tahminlemesi Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI Ders notlarını çalışmak
9) Tedarik Zincirinde Toplu Planlama Konulara ilişkin ön okumalar
10) Tedarik Zincirinde Satış ve Operasyon Planlaması Konulara ilişkin ön okumalar
11) Tedarik Zincirinin Koordinasyonu Konulara ilişkin ön okumalar
12) Tedarik Zincirinde Ölçek Ekonomilerini Yönetmek: Döngü Envanteri Konulara ilişkin ön okumalar
13) Tedarik Zincirinde Belirsizliği Yönetmek: Güvenlik Stoğu Konulara ilişkin ön okumalar
14) Ürün Kullanılabilirliğini Kârla Bağlantılandırmak Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI Ders notlarını çalışmak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Chopra Sunil, Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation, 7th Edition - Pearson (2019)
2. Hugos, Michael, Essentials of supply chain management, Wiley Canada (2006), ISBN: 0471776343
Diğer Kaynaklar: 1. Chopra Sunil, Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation, 7th Edition - Pearson (2019)
2. Hugos, Michael, Essentials of supply chain management, Wiley Canada (2006), ISBN: 0471776343

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi 2
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. 3
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. 3
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 5
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 4
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 4
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 2
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100