Radyo ve Televizyon Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | RTP202 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Dünya Sineması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GÜLŞEN DİLEK AKBAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. TARIK AKTAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin dünya sinemasının başlıca örneklerini inceleyerek, yeni tür, hareket ve dalgaları tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Giriş / Genel kavramlar Dünya Sinemasına Genel Bakış Filmler üzerine yazmak Fransız Sinemasında Yeni Yönelimler Film: Mutlu Son (Happy End, Michael Haneke, 2017) Kalp Atışı Dakikada 120 (120 Beats Per Minute, Robin Campillo, 2017) İtalya: Auteur’ler ve sonrası Film: Beni Adınla Çağır (Call Me by Your Name, Luca Guadagnino, 2017) İspanya’ya bakış Film: ’93 Yazı (Estiu 1993, Carla Simón, 2017) İngiltere’de sinema The Favourite (Yorgos Lanthimos, 2018) You Were Never Really Here (Lynne Ramsay, 2017) Yeni Alman Sineması Transit (Christian Petzold, 2018) Doğu Avrupa’da yeni oluşumlar Soğuk Savaş (Paweł Pawlikowski, 2018) Beden ve Ruh (Teströl és lélekröl, Ildikó Enyedi, 2017) Sovyetlerden bugüne Rusya’da sinema. Film: Sevgisiz (Andrey Zvyagintsev, 2017) Uzakdoğu Sineması Şüphe (Chang-dong Lee, 2018) Güney Amerika Sineması Üçüncü sinema Film: Rome (Alfonso Cuarón, 2018) Zama (Lucrecia Martel, 2017) İran Sineması Yeni Dalga, etkileşimler Baskı, sansür ve sinema Filmler: 3 Hayat (Cafer Panahi, 2018) Satıcı (Asghar Farhadi, 2016) Bağımsız Filmler, yeni yönetmenler, melez türler, yeni teknolojiler Filmler: Florida Project (Sean Baker, 2017) Lady Bird (Greta Gerwig, 2017) 2000 sonrası Türkiye sineması Film: Kaygı (Ceylan Özgün Özçelik, 2017) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş / Genel kavramlar Dünya Sinemasına Genel Bakış Filmler üzerine yazmak | |
2) | Fransız Sinemasında Yeni Yönelimler | |
3) | İtalya: Auteur’ler ve sonrası | |
4) | İspanya’ya bakış | |
5) | İngiltere'de sinema | |
6) | Yeni Alman Sineması | |
7) | Doğu Avrupa'da Yeni Oluşumlar | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Sovyetler'den Rusya'ya sinema | |
10) | Uzak Doğu sineması | |
11) | Üçüncü Sinema & Latin Amerika'da sinema | |
12) | İran'da sinema | |
13) | Bağımsız sinema, yeni türler ve yeni teknolojiler | |
14) | Türkiye'de çağdaş sinema |
Ders Notları / Kitaplar: | Corrigan, Timothy (2007), "Film Eleştirisi, çev: Ahmet Gürata." Ankara: Dipnot. Graham, Peter (2003), “Fransız Sinemasında Yeni Yönelimler”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Morandini, Morando (2003), “İtalya: Auteur’ler ve Sonrası”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Kinder, Marsha (2003), “Franco’dan sonra İspanya”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Petrie, Duncan (2003), “İngiliz Sineması: Kimlik Arayışı”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Kaes, Anton (2003), “Yeni Alman Sineması”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Bock, Hans-Michael (2003), “Doğu Almanya: DEFA öyküsü”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Hendrykowski, Marek (2003), “Doğu Avrupa’da Değişen Durumlar”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Johnson, Vida (2003), “Thaw’dan sonra Rusya”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Radyavni, Jean (2003). "Sovyet Cumhuriyetlerinde Sinema”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Yau, Esther (2003), “Devrim Sonrası Çin”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Cheuk-To, Li (2003). "Hong Kong’da Popüler Sinema”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Komatsu, Hiroshi (2003), “Japon Sinemasının Modernleşmesi”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Solanas, Fernando & Gettino, Octavio. Üçüncü Bir Sinemaya Doğru Chanan, Michael (2003). "Latin Amerika’da Yeni Sinemalar”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Nafisi, Hamid (2003). "İran Sineması”, Dünya Sinema Tarihi, ed. Geoffrey Nowell-Smith, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul: Kabalcı. Suner, Asuman. Hayalet ev: Yeni Türk sinemasında aidiyet, kimlik ve bellek. Metis, 2006. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. | ||||||||||||||
4) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. | ||||||||||||||
5) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. | ||||||||||||||
6) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. | ||||||||||||||
6) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. | ||||||||||||||
7) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. | ||||||||||||||
8) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. | ||||||||||||||
9) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. | ||||||||||||||
10) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. | ||||||||||||||
11) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. | ||||||||||||||
12) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. | ||||||||||||||
13) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. | ||||||||||||||
14) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. | ||||||||||||||
15) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. | ||||||||||||||
16) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. | |
4) | Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. | |
5) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. | |
6) | Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. | |
6) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. | |
7) | Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. | |
8) | Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. | |
9) | Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. | |
10) | Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. | |
11) | Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. | |
12) | Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. | |
13) | Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. | |
14) | Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. | |
15) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. | |
16) | Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |