Tarih
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FCS107
Ders İsmi: İktisadın Temel İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMRE ALKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi OSMAN NAZİF HAZİNEDAR
Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM AVUNDUK
Dr. Öğr. Üyesi ERDAL BİLGİÇ
Dr. Öğr. Üyesi GÜL DERTLİ
Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM YILMAZ ÖZSOY
Prof. Dr. EMRE ALKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı farklı disiplerde eğitimine yani başlayan öğrencilerin ekonominin temel kavramları ile tanışmasını sağlamak, fiyat, tüketici, üretici teorilerini gibi öğretmektir. Ayrıca Monopol, Oligopol ve Tam Rekabetçi piyasaların işleyişi, makroekonomi ve uluslar arası ticaretin temel kavramları anlatılacaktır.
Dersin İçeriği: 1- Fiyat Teorisi-Arz ve Talep
2- Tüketici Teorisi- Kardinal ve Ordinal Yaklaşımlar
3- Üretici Teorisi- Üretim Fonksiyonu
4- Fiyat Teorisi- Monopol, Oligopol, Rekabetçi Piyasalar
5- Üretim Faktörleri Analizleri
6- Makroekonominin Temel Kavramları
7- Milli Gelir, Tüketim, Yatırım, Tasarruflar, Para, Enflasyon
8- Uluslararası Ticaretin Temel Kavramları

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel ekonomik kavramların açıklanması.
2) Fiyat teorisinin temelleri.
3) Tüketici teorisinin temel kavramları.
4) Üretici teorisinin temel kavramları.
5) Fiyat teorisinin temel kavramları.
6) Üretici Teorisi ve temel kavramları.
7) Üretici Teorisi ve temel kavramları.
8) Vize Sınavı.
9) Makroekonominin temel kavramları.
10) Milli gelirin ölçülmesi.
11) Para ve ekonomideki rolü.
12) Enflasyon, istihdam, işsizlik ve maliye politilkaları gibi kavramların incelenmesi.
13) Uluslararası ekonomik ilişkilerin işleyişinin öğrenilmesi.
14) Uluslar arası ekonomik ilişkilerin işleyişinin öğrenilmesi.
15) Final Sınavı.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonomi biliminin tanımı ve Kıtlık Kanunu. Zelnel Dinler- Birinci Bölüm.
2) Fiyat teorisine giriş. Zeynel Dinler, İktisat, 2. Bölüm.
3) Talebi etkileyen faktörler.
4) Arz. Zeynel Dinler, İktisat, 2. Bölüm
5) Talebin tüketici teorisi. Zeynel Dinler, İktisat, 3. Bölüm
6) Üretici teorisi. Zeynel Dinler, İktisat, 4. Bölüm.
7) Maliyet Analizi. Zeynel Dinler, İktisat, 4. Bölüm.
8) Vize Sınavı.
9) Fiyat Teorisi. Zeynel Dinler, İktisat, 5. Bölüm.
10) Monopol, Oligopol Piyasalar. Zeynel Dinler, İktisat, 5. Bölüm
11) Milli Gelir. Zeynel Dinler, İktisat, 7. Bölüm
12) Para Arzı ve Talebi. Zeynel Dinler, İktisat, 8. Bölüm
13) Enflasyon. Zeynel Dinler, İktisat, 9. Bölüm.
14) Uluslararası İktisadın Temel Kavramları. Zeynel Dinler. İktisat, 10. Bölüm.
15) Final Sınavı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zeynel Dinler, İktisat. Ekin Yayınevi.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Program Kazanımları
1) Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
2) Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
3) Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4) Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
5) Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
6) Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7) Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
8) En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
9) Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
10) Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar.
11) Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
12) Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, henüz gün yüzüne çıkmamış konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgu ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. 5
2) Tarih yöntem bilimini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentezleme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
3) Tarih ile ilgili konularda uzman olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4) Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimler ile ilgili, güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, ders materyallerini ve bilimsel kaynaklar ile desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. 1
5) Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile aydınlatılmamış konularla ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 1
6) Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7) Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve kültürel özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
8) En az bir yabancı dil kullanarak tarih bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
9) Alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 2
10) Tarih alanlarında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Alanları ile ilgili bilgileri, toplar, çözümler, yorumlar.
11) Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır.
12) Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %