Dersin Amacı: |
Dersin amacı farklı disiplerde eğitimine yani başlayan öğrencilerin ekonominin temel kavramları ile tanışmasını sağlamak, fiyat, tüketici, üretici teorilerini gibi öğretmektir. Ayrıca Monopol, Oligopol ve Tam Rekabetçi piyasaların işleyişi, makroekonomi ve uluslar arası ticaretin temel kavramları anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği: |
1- Fiyat Teorisi-Arz ve Talep
2- Tüketici Teorisi- Kardinal ve Ordinal Yaklaşımlar
3- Üretici Teorisi- Üretim Fonksiyonu
4- Fiyat Teorisi- Monopol, Oligopol, Rekabetçi Piyasalar
5- Üretim Faktörleri Analizleri
6- Makroekonominin Temel Kavramları
7- Milli Gelir, Tüketim, Yatırım, Tasarruflar, Para, Enflasyon
8- Uluslararası Ticaretin Temel Kavramları
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ekonomi biliminin tanımı ve Kıtlık Kanunu. |
Zelnel Dinler- Birinci Bölüm. |
2) |
Fiyat teorisine giriş. |
Zeynel Dinler, İktisat, 2. Bölüm. |
3) |
Talebi etkileyen faktörler. |
|
4) |
Arz. |
Zeynel Dinler, İktisat, 2. Bölüm |
5) |
Talebin tüketici teorisi. |
Zeynel Dinler, İktisat, 3. Bölüm |
6) |
Üretici teorisi. |
Zeynel Dinler, İktisat, 4. Bölüm. |
7) |
Maliyet Analizi. |
Zeynel Dinler, İktisat, 4. Bölüm.
|
8) |
Vize Sınavı. |
|
9) |
Fiyat Teorisi. |
Zeynel Dinler, İktisat, 5. Bölüm. |
10) |
Monopol, Oligopol Piyasalar. |
Zeynel Dinler, İktisat, 5. Bölüm |
11) |
Milli Gelir. |
Zeynel Dinler, İktisat, 7. Bölüm |
12) |
Para Arzı ve Talebi. |
Zeynel Dinler, İktisat, 8. Bölüm |
13) |
Enflasyon. |
Zeynel Dinler, İktisat, 9. Bölüm. |
14) |
Uluslararası İktisadın Temel Kavramları. |
Zeynel Dinler. İktisat, 10. Bölüm. |
15) |
Final Sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
4 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
2 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
3 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
3 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
3 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
1 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
3 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
3 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
3 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
2 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
2 |