Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FCS109
Ders İsmi: Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM YILMAZ ÖZSOY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZLEM YILMAZ
Doç. Dr. CEVAT RAHEBİ
Dr. Öğr. Üyesi CEREN BÖRÜBAN
Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM YILMAZ ÖZSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere temel matematik bilgisi vermek ve analitik düşünmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği: Sayılar, Kümeler, Fonksiyonlar, Logaritma, Limit ve Türev.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel matematiksel kavramlar üzerine bilgi sahibi olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mantık sembollerini yerinde kullanabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Küme işlemlerini ve sayı kümelerini tanımlayabilmek
2) Fonksiyon kavramını ve özelliklerini tanımlamak
3) Üstel ve logaritmik fonksiyonları tanımlama yeteneği
4) Limit, süreklilik, türev ve integral kavramlarını tanımlayabilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayılar, Üslü ve Köklü Sayılar Konulara İlişkin Ön Okumalar
2) Küme Kavramı ve Küme İşlemleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
3) Denklemler, Eşitsizlikler ve Mutlak Değer Kavramı Konulara İlişkin Ön Okumalar
4) Bağıntı ve Fonksiyonlar Konulara İlişkin Ön Okumalar
5) Doğrular ve Doğrusal Fonksiyonlar Konulara İlişkin Ön Okumalar
6) Paraboller ve İkinci Dereceden Fonksiyonlar Konulara İlişkin Ön Okumalar
7) Ara Sınav
8) Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar: Finans Matematiği Konulara İlişkin Ön Okumalar
9) Fonksiyonlarda Limit Ve Süreklilik Konulara İlişkin Ön Okumalar
10) Türev Tanımı ve Türev Kuralları Konulara İlişkin Ön Okumalar
11) Fonksiyon Grafiklerinin Çizimi Konulara İlişkin Ön Okumalar
12) Diferansiyel ve Esneklik Kavramı Konulara İlişkin Ön Okumalar
13) Türev Konulara İlişkin Ön Okumalar
14) İntegral Konulara İlişkin Ön Okumalar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Koçak, Ş., Alptekin, N.(Editörler). (2013). Genel Matematik, Eskişehir: Anadolu Ünv. Yayın No: 2518.
Diğer Kaynaklar: 1. Principles of Mathematical Analysis (International Series in Pure & Applied Mathematics) by Walter Rudin.
2. Walter Rudin, “Principles of Mathematical Analysis”, Mc Graw Hill, 1983.
3. Robert A. Adams, Christopher Essex, “Calculus: A Complete Course”, Prentice-Hall, 2010.
4. William R. Wade, “An Introduction to Analysis”, PrenticeHall, 2009.
5. Martin Barner and Friedrich Flohr, Walter de Gruyter, “Analysis I”, Berlin-New York, 1983

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme.
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi 5
2) Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. 4
3) Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme.
4) En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
8) Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 2
9) Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %