İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD103
Ders İsmi: Temel Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AKINER AKIN
Dr. Öğr. Üyesi SEDEF ACAR
Dr. Öğr. Üyesi APOSTOLOS PORİDİS
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel tasarım ilkelerinin tanıtılması ve atölye çalışmaları ile bu ilkelerin çeşitli mimari araçlar ve metotlar kullanılarak, uygulamalarının yapılmasıdır. Öğrenci bu derste bir yandan mimari ilkeleri keşfederken, bir yandan da çeşitli temsil araçları tanıyarak uygulama yöntemleri keşfedecektir. Kavramlarla ilişkili metin okumaları yoluyla, anlama, sorgulama ve eleştirme becerisini kazanacaktır. Bu ders iç mimari tasarım atölyelerinin başlangıç dersidir ve ders öğrencinin sezgisinin gelişmesi yoluyla, tasarlama eylemini keşfetmesine dayanır.
Dersin İçeriği: Tasarımın temel kavram, ilke ve yöntemleri öğretilir. Soyutlama yöntemi ile iki ve üç boyutlu tasarım çalışmaları yaptırılır. Küçük ölçekli bir mekan projesi, temel tasarım ilkeleri ile çözdürülür.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Temel tasarım ilkelerini kavramak
2) Tasarım kavramlarını çözümleyebilmek.
3) Tasarım ilkelerini mimari araçlar ve metotlar kullanarak uygulamak.
4) Çeşitli mimari temsil araçları kullanma becerisi kazanmak.
5) Kavramlarla ilişkili metin okumaları yoluyla, kavramları anlamak, sorgulamak ve eleştirmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çalışama 1 – Pattern (Örüntü) Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
2) Çalışma 1 – Pattern (Örüntü) Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
3) Çalışma 1 – Pattern (Örüntü) Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
4) Çalışma 1 Jürisi Konulara ilişkin ön okumalar
5) Çalışma 2 – Organizasyon Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
6) Çalışma 2 – Organizasyon Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
7) Çalışma 2 – Organizasyon Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize - Çalışma 2 Jürisi Konulara ilişkin ön okumalar
9) Çalışma 3 – Gergi Strüktür Pazaryeri Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
10) Çalışma 3 – Gergi Strüktür Pazaryeri Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
11) Çalışma 3 – Gergi Strüktür Pazaryeri Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
12) Çalışma 3 Jürisi Konulara ilişkin ön okumalar
13) Çalışma 4 – Katlama Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
14) Çalışma 4 – Katlama Çalışmaları – kritikler Konulara ilişkin ön okumalar
15) Final - Çalışma 4 Jürisi Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Arnheim R. , 2007, Görsel Düşünme, Metis Yayınları
2. Barthes R., 1992, Camera Lucida, Fotoğraf Üzerine Düşünceler, çev.: Akçakaya R., Altıkırkbeş Yayın
3. Berger J. ,1986, Görme Biçimleri, çev. : Salman Y. , Metis Yayınları
4. Bielefeld B. ,Khouli S. , 2007, Tasarım Fikirleri, YEM Yayın
5. Ching F., 1996, Architecture: Form Space and Order, Wiley
Diğer Kaynaklar: 1. Curl, J. S. , 1999, Dictionary of Architecture, Oxford Üniversitesi Yayını
2. Kandinsky, V., 1993. Sanatta Zihinsellik Üstüne, çeviri: Turan T., YKY
3. Koolhaas R. , 2014, Rem Koolhaas Öğrencilerle Söyleşiler, çev. : Dikbaş N., YEM Yayınevi
4. Lauer D. , Pentak S. , 2012, Design Basics, Wadsworth ,Boston
5. Le Corbusier, 1993, Mimarlık Öğrencileri ile Söyleşi, çev. :Fırat S. , YKY
6. Porter, T.; Archispeak, , 2006, Spon Yayınevi
7. The Metapolis Dictionary of Advanced Architecture, 2003, Actar
8. Tunalı İ. , 2004, Tasarım Felsefesine Giriş, Yapı Yayın
9. Vyzoviti S. , 2008, Folding Architecture, BISPUBLISHER

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %