İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD105
Ders İsmi: Eskiz Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): GÖKALP CEYLAN
Öğr.Gör. ZÜLEYHA AYKUT
Öğr.Gör. FUNDA ARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eskiz çalışmalarının tasarıma olan katkısını algılayarak geleneksel ve çağdaş eskiz tekniklerinin projede uygulanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Serbest el eskiz, kalem ve boya türleri, kolaj, fotoğraf gibi çeşitli teknikleri ve malzemeyi tanıyarak zihinsel beceri ve el becerileri kazandırmak Kurşun kalem, kuru boya, keçeli kalemler, suluboya ile çeşitli ton değerleri ve doku teknikleri kullanılarak siyah beyaz ve renkli sunuş yöntemlerinin tanıtılması. Bir projenin konseptinin belirlenerek oluşturulan konseptin bütün projeye yansıtılması ve sunuma hazırlanması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tasarımda eskiz çalışmalarının önemini kavramak
2) Eskiz çalışmalarında geleneksel ve çağdaş teknikleri anlamak
3) Tasarımdaki iki ana eskiz yaklaşımını anlamak
4) Bilgisayar ortamında eskiz uygulamaları ve tekniklerini ayırt etmek
5) Serbest el çizimi tekniğini geliştirmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Ön araştırmalar
2) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
3) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
4) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
5) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
6) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
7) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
8) Vize Konuyla ilgili ön okumalar
9) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
10) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
11) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
12) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
13) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
14) Stüdyo çalışmaları ve ev ödevleri - eskiz çalışmaları Konuyla ilgili ön okumalar
15) Final Jürisi Konuyla ilgili ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mimari Eskiz, Fatih Semerci, Elif Buluç, Fatmanur Atalay
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %