İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD107
Ders İsmi: Teknik Resim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÖKHAN DUYUR
Öğr.Gör. AKINER AKIN
Öğr.Gör. FUNDA ARSLAN
Prof. Dr. EMINE DILAY GÜNEY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mimarlığın ifade tekniklerinin tanıtılması ve uygulamalar yaparak mimarlığın sunum ve standart dillerini kullanmayı kazandırmak ve mimarlık teknik dilinin terminolojisini kavratmak bu dersin temel amaçlarındandır. Bu dersi alan öğrencinin uygun sunumlar yapmak, tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek becerilerini kazanması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Temel mimari ifade becerisi verilir. Geleneksel çizim gereçleri tanıtılır. Çizgi kalınlıkları ve epür düzlemi öğretilir. Plan ve kesit mantığı aktarılır. Mimari ölçülendirme gösterilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mimari tasarımın standart ifade tekniklerini tanımak
2) Mimari tasarımın standart ifade tekniklerini çizerek uygulamak
3) İki boyutlu ifade tekniklerini öğrenmek ve geliştirmek
4) Üç boyutlu ifade tekniklerini öğrenmek ve geliştirmek
5) Yapısal detay bilgisi hakkında temel bilgi kazanmak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Konulara ilişkin ön okumalar
2) Çizgi ve yazı çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
3) Ortografik çizim çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
4) Ortografik çizim çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
5) Ortografik çizim çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
6) Ölçek çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
7) Plan-Kesit-Görünüş çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Konulara ilişkin ön okumalar
9) Plan-Kesit-Görünüş çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
10) Plan-Kesit-Görünüş çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
11) Plan-Kesit-Görünüş çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
12) Merdiven çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
13) Merdiven çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
14) Merdiven çalışmaları Konulara ilişkin ön okumalar
15) Final Sınavı Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ching F. , 1996, Architectural Graphics, New York
2. Pottmann, Asperl, Hofer, Kilian, 2007, Architectural Geometry, Bentley Institute Press
3. Şahinler O. , 1990, Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %