İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD108
Ders İsmi: Dijital Sunum Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HÜLYA KILIÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilgisayar destekli çizim programlarının tanımak, İç Mimari Tasarım çalışmalarında bilgisayar kullanımını kavramak, temel komutlar ve bu komutların uygulandığı 2 boyutlu çizim çalışmaları yapmak, 3 boyutlu çizim için temel bilgilerin anlatılması.
Dersin İçeriği: Aşamalı ve uygulamalı olarak AutoCAD ve SketchUp yazılımları çalışılacaktır. Verilecek bir projenin bu yazılımlar kullanılarak üretilen mimari ifadeler üzerinden sunulması beklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Autocad yazılımını kullanabilme.
2) Yapılan çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması.
3) Projelerin dijital sunum çıktılarının oluşturulması.
4) SketchUp yazılımını kullanabilme
5) 3 boyutlu mekan algısını kuvvetlendirme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders içeriği, program arayüzü, vernaküler mimari. Konulara ilişkin ön çalışmalar
2) AutoCad komutları Line, Polyline, Xline, Ortho, Snap, Grid, Zoom, Pan, Undo, Delete, Save ve uygulama çizimi. Konulara ilişkin ön çalışmalar
3) AutoCad komutları Rectangle, Circle, Arc, Ellipse, Polygon, Viewres, Osnap, Move, Copy, Rotate, Stretch ve uygulama çizimi. Konulara ilişkin ön çalışmalar
4) AutoCad komutları Scale, Offset, Mirror, Trim, Extend, Array, Fillet, Chamfer ve uygulama çizimi. Ayrıca sunum gruplarının belirlenmesi. Konulara ilişkin ön çalışmalar
5) Sunum gruplarının dönüşü. AutoCad komutları Layer, Linetype, Lineweight, Lwdisplay, Match ve uygulama çizimi. Konulara ilişkin ön çalışmalar
6) AutoCad komutları Options, Properties, Quickprop, Text, Hatch, Block, Explode, Joint, Divide, Ddptype ve uygulama çizimi. Konulara ilişkin ön çalışmalar
7) AutoCad komutları Plot, Annotate, Dimstyle, Exportdimstyle ve uygulama çizimi Konulara ilişkin ön çalışmalar
8) Vize Konulara ilişkin ön çalışmalar
9) SketchUp komutları Line, Rect, Push/Pull, Save, Model Info, Guide/Ruler ve uygulama çizimi. Konulara ilişkin ön çalışmalar
10) SketchUp komutları Circle, Polygon, Offset, Move, Rotate, Scale ve uygulama çizimi. Konulara ilişkin ön çalışmalar
11) SketchUp komutları Hide, View, Camera, Position Camera, Section Plane, Follow Me ve uygulama çizimi. Konulara ilişkin ön çalışmalar
12) SketchUp komutları Import, 3D Warehouse, Style, Extension, Vray, Animate ve uygulama çizimi. Öğrenci sunumları. Konulara ilişkin ön çalışmalar
13) SketchUp komutları Measure, Dimension, Text, 3D Text, Paint Bucket, Create Material ve uygulama çizimi. Öğrenci sunumları. Konulara ilişkin ön çalışmalar
14) Photoshop yazılımı üzerinden sunumlarda kullanılmak üzere pafta tasarımı çalışması. Öğrenci sunumları. Konulara ilişkin ön çalışmalar
15) Final Sınavı Konulara ilişkin ön çalışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AutoCad 2018. Demiryürek, M.Ş., İstanbul:Kodlab, 2017.

SketchUp Herkes İçin 3 Boyutlu Tasarım. Köksal, A.T. İstanbul:Pusula Yayıncılık, 2014.
Diğer Kaynaklar: Ders içinde verilen uygulama örnekleri.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %