İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FCA102 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat ve Tasarım Tarihi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞENAY ALSAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KALYONCU Doç. Dr. ŞENAY ALSAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanat, tasarım ve mimarlık tarihinin gelişim sürecine dair genel bilgiler vermek; bu bilgileri toplumsal tarih içerisinde konumlandığı yer ve ilişkileri ve olayların neden-sonuç ilişkisini aktarmak. |
Dersin İçeriği: | Ders Mezopotamya, Mısır, Anadolu, Antik Yunan, Roma ve Bizans kültürlerini kapsayan tarih çizgisi ile başlayıp İslam kültürü ve Uzakdoğu kültürleri ile devam etmekte ve Rönesans, Barok, Rokoko, neo-klasizm, romantizm, viktoryen dönemle sonlanmaktadır. Belirtilen dönemlerin sanat ve kültürlerini tanıtmaktadır. Sanat eserleri ve görsel kültür nesneleri, toplumsal ve tarihsel bağlamlara dikkat çekerek karşılaştırmalı kültür çalışmaları yoluyla ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Bu ders, konu anlatımı ve tartışmalar, ayrıntılı okumalar ve eğitim gezileriyle desteklenmektedir. Bu ders kapsamında mimarî terminoloji de tanıtılmaktadır. Ayrıca bu derste öğrencilere Batı dışındaki önemli kültürler de tanıtılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, amacı, yöntemi, öneriler. Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin özellikleri ve üretim anlayışları. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
2) | 1851 Sanayi Devrimi ve sonrasında sanat ve tasarım karakteristikleri. Başlıca kültürel, teknik ve kentsel dönüşümler. Arts and Crafts. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
3) | -18.Yüzyıl ve Sonrası Sanat Akımları (Neoklasizm, rejans, Viktoryen Dönem, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Sembolizm, Art Noveau -18.Yüzyıl ve Sonrası Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
4) | -18.Yüzyıl ve Sonrası Sanat Akımları (Neoklasizm, rejans, Viktoryen Dönem, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Sembolizm, Art Noveau -18.Yüzyıl ve Sonrası Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
5) | -18.Yüzyıl ve Sonrası Sanat Akımları (Neoklasizm, rejans, Viktoryen Dönem, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Sembolizm, Art Noveau -18.Yüzyıl ve Sonrası Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
6) | Bauhaus ve De Stijl. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
7) | Bauhaus ve Stijl. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
8) | Vize haftası. (Sınav tarihini kontrol ediniz.) | |
9) | -20. Yüzyıl’da Sanat (Fovizm, Ekspresyonizm/Dışa vurumculuk, Kübizm, Füturizm, Abstraksyon, Dadaizm, Sürrealizm -20.Yüzyıl Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
10) | -20. Yüzyıl’da Sanat (Fovizm, Ekspresyonizm/Dışa vurumculuk, Kübizm, Füturizm, Abstraksyon, Dadaizm, Sürrealizm -20.Yüzyıl Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
11) | -20. Yüzyıl’da Sanat (Fovizm, Ekspresyonizm/Dışa vurumculuk, Kübizm, Füturizm, Abstraksyon, Dadaizm, Sürrealizm -20.Yüzyıl Mimarlığı. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
12) | -İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Sanat (Soyut Resim, Metafizik Resim, Dadaizm, Pop Art....) -İkinci Dünya Savaşı Sonrası Mimarlık. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
13) | - İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Sanat (Soyut Resim, Metafizik Resim, Dadaizm, Pop Art....) -İkinci Dünya Savaşı Sonrası Mimarlık Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
14) | - Dünyada ve Türkiye’de Çağdaş Sanata Giriş - Günümüz Mimarlığı Genel Tekrar. Online Ders | -Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. -Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. |
15) | Final sınavı. (Sınav tarihini kontrol ediniz.) | |
16) | Final sınavı. (Sınav tarihini kontrol ediniz.) |
Ders Notları / Kitaplar: | • Artun, A.(Der.), Örge, N.(Der.) (2017), Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat, İletişim Yayınları, İstanbul. • Erden, O., Modern Sanatın Kısa Tarihi, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 2016. • Gombrich, E. H. (1997), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. • Lynton, N. (2015), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi, İstanbul. • Turani, A. (2015); Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | • Bazin, G. (2015), Sanat Tarihi: Sanatın İlk Örneklerinden Günümüze, Kabalcı Yayınevi, İstanbul. • Cragoe, C.D., Binalar Nasıl Okunur?, YEM Yayın, İstanbul, 2011 • Gezgin, İ. (2008), Sanatın Mitolojisi, Sel Yayıncılık, İstanbul. • Gibson, C., Semboller Nasıl Okunur?, YEM Yayın, İstanbul, 2012 • Kolektif, Mimarlık, NTV Yayınları, İstanbul, 2009 • Kolektif, Sanat, NTV Yayınları, İstanbul, 2007 • Kuban, D. (2016), Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarları, Yapı Kredi Yayınları. İstanbul • Melick, T., Fortenberry, D. (2015). Tarih Boyunca Sanat: Dünya Sanat Tarihinde Üsluplar ve Akımlar, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. • Tanyeli, U., Sözen, M., (2011), Sanat Kavramı ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul. • Wölfflin, H. (2015), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |