İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD203
Ders İsmi: İçmimari ve Renk
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): GÖKALP CEYLAN
Prof. Dr. HÜLYA KILIÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında, bir tasarım değişkeni olarak renk konusu tanıtılacaktır. İç mekan tasarımında ve tasarımla ilgili farklı disiplinlerde renk kullanımı konusunda farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir. Renk kuramları, renk sistemleri ve tasarımda renk kullanımı konusunda uygulamalar yapılacaktır.
Dersin İçeriği: Renk konusunun tanıtılması ve tasarımla ilgili farklı disiplinlerde kullanımı konusunda farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir. Renk teorileri, renk atlasları ve tasarımda kullanımları konusu, uygulama alanlarıyla birlikte anlatılacaktır. İçmimaride renk kullanımı konusunda çalışmalar yapılacaktır. Farklı bina tipolojilerinde, iç mekanlarda renk kullanımı
malzeme, doku ve benzeri konularla birlikte ele alınacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Rengi çevresel bir tasarım öğesi olarak anlamak
2) Renk kuramının ve renk uygulamasının önemini anlamak
3) Renk teoremlerini, renk atlaslarını ve mekan tasarımı ilkelerini tanıtmak
4) Rengin önemini disiplinlerarası bir düzeyde çalışmak
5) İç mimari tasarımda renk uygulaması konusunda bilinç ve deneyim kazandırmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı: Renk konusuna giriş sunum
2) Renk algısı, renk tanımlama ve ışık sunum, araştırma
3) Renk dizgelerinin tanıtılması, komşu renk, zıt renk kavramlarının tanıtılması araştırma, analiz çalışmaları
4) Rengin anlamı, subjektik değerlendirme ölçütleri araştırma, ilgili metin okumalar
5) renk çemberi oluşturma çalışması photoshop uygulaması
6) Renk kodları, renk ve sembolik etkenler görseller; araştırma ve analizler
7) Renklerle tasarlamak, renk ve kodlama iç mekan renk analizleri ve uygulamalar
8) Vize
9) Renk ve kodlama, iç mekan uygulamaları renk uygulama analizleri, iç mekan çözüm önerileri
10) İç mimaride renk uygulamaları / malzeme sınıf içi photoshop uygulaması
11) İç mimaride renk uygulamaları / malzeme ve ışık sınıf içi photoshop uygulaması
12) İç mimaride renk uygulamaları / malzeme ve ışık sınıf içi photoshop uygulaması
13) İç mimaride renk uygulamaları : Renk, malzeme, ışık örnek mekanlar üzerinden analizler sunum
14) renk kuramları ve renk uygulamaları arasındaki bağlantı ve tasarıma etkisi sunum
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Renk konusunda ders notları, ilgili güncel okumalar ve makaleler
Diğer Kaynaklar: • Mahnke, Meerwein, Rodeck. Color Communication in Architectural Space,:Birkhauser, Basel;2007.
• Principles of Design in Architecture. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981.
Linton, H. (1999) Color in Architecture:Design Methods for Buildings, Interiors and
Urban Spaces. New York: McGraw Hill.
Konica Minolta Precise Color Communication Handbook (available from https://www.konicaminolta.com/.../color/pdf, 2017.)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma 5
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek 5
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma 5
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak 5
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma 5
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme 5
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek 3
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme 5
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma 2
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak 5
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma 5
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100