İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IAD203 | ||||||||
Ders İsmi: | İçmimari ve Renk | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
GÖKALP CEYLAN Prof. Dr. HÜLYA KILIÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders kapsamında, bir tasarım değişkeni olarak renk konusu tanıtılacaktır. İç mekan tasarımında ve tasarımla ilgili farklı disiplinlerde renk kullanımı konusunda farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir. Renk kuramları, renk sistemleri ve tasarımda renk kullanımı konusunda uygulamalar yapılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Renk konusunun tanıtılması ve tasarımla ilgili farklı disiplinlerde kullanımı konusunda farkındalık kazandırılması hedeflenmektedir. Renk teorileri, renk atlasları ve tasarımda kullanımları konusu, uygulama alanlarıyla birlikte anlatılacaktır. İçmimaride renk kullanımı konusunda çalışmalar yapılacaktır. Farklı bina tipolojilerinde, iç mekanlarda renk kullanımı malzeme, doku ve benzeri konularla birlikte ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı: Renk konusuna giriş | sunum |
2) | Renk algısı, renk tanımlama ve ışık | sunum, araştırma |
3) | Renk dizgelerinin tanıtılması, komşu renk, zıt renk kavramlarının tanıtılması | araştırma, analiz çalışmaları |
4) | Rengin anlamı, subjektik değerlendirme ölçütleri | araştırma, ilgili metin okumalar |
5) | renk çemberi oluşturma çalışması | photoshop uygulaması |
6) | Renk kodları, renk ve sembolik etkenler | görseller; araştırma ve analizler |
7) | Renklerle tasarlamak, renk ve kodlama | iç mekan renk analizleri ve uygulamalar |
8) | Vize | |
9) | Renk ve kodlama, iç mekan uygulamaları | renk uygulama analizleri, iç mekan çözüm önerileri |
10) | İç mimaride renk uygulamaları / malzeme | sınıf içi photoshop uygulaması |
11) | İç mimaride renk uygulamaları / malzeme ve ışık | sınıf içi photoshop uygulaması |
12) | İç mimaride renk uygulamaları / malzeme ve ışık | sınıf içi photoshop uygulaması |
13) | İç mimaride renk uygulamaları : Renk, malzeme, ışık örnek mekanlar üzerinden analizler | sunum |
14) | renk kuramları ve renk uygulamaları arasındaki bağlantı ve tasarıma etkisi | sunum |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Renk konusunda ders notları, ilgili güncel okumalar ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | • Mahnke, Meerwein, Rodeck. Color Communication in Architectural Space,:Birkhauser, Basel;2007. • Principles of Design in Architecture. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981. Linton, H. (1999) Color in Architecture:Design Methods for Buildings, Interiors and Urban Spaces. New York: McGraw Hill. Konica Minolta Precise Color Communication Handbook (available from https://www.konicaminolta.com/.../color/pdf, 2017.) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | |||||||||||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | |||||||||||
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | |||||||||||
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | |||||||||||
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | |||||||||||
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | |||||||||||
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | |||||||||||
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | |||||||||||
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | |||||||||||
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | |||||||||||
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma | 5 |
2) | İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek | 5 |
3) | Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma | 5 |
4) | İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak | 5 |
5) | İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma | 5 |
6) | Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme | 5 |
7) | Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek | 3 |
8) | Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme | 5 |
9) | Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma | 2 |
10) | İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak | 5 |
11) | İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma | 5 |
12) | Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |