İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD206
Ders İsmi: Çağdaş Mekan ve Mobilya
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CENGİZ BEKEM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencinin çağdaş yaşamın ihtiyaçlarına yanıt veren ve kullanıcının isteğine göre şekillenebilen, aynı zamanda geleceğin yaşam alanları için yeni çözümlerin de üretildiği çağdaş çizginin gereklerine uygun mobilya tasarımları geliştirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders günümüzde yaşamı kolaylaştıran teknoloji ile birlikte ve birden fazla amaca hizmet eden çağdaş/yaratıcı mobilya tasarımlarının, kullanıcının gereksinimleri doğrultusunda ve mekânla olan ilişkileri üzerinde durularak; amaca uygun formda/formlarda gerçekleştirilmesini, malzeme, doku ve renk seçiminin kavranmasını içermektedir. Gereksinimlerin belirlenmesinin ardından eskiz çalışmaları sürecinde mobilyalar ile ilgili ele alınan her türlü sorunun basit ölçeklerde çizilmesi ve bütüncül olarak ele alınarak teknik çizim ve modelleme/maket çalışmalarıyla tasarımın gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çağdaş mekanı ve ihtiyaçlarını anlamak
2) Çağdaş mekan okumaları yaparak mekânsal mobilya örgütlenmesini tanıtmak
3) Mobilya tasarımının felsefi ve estetik boyutlarını çalışmak
4) Mobilyada kimlik oluşturmaya yönelik tasarım yöntemlerini kazandırmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, dersin tanıtılması Konulara ilişkin ön okumalar
2) Kavramlar ve Çağımızın İç Mekan Stilleri Konulara ilişkin ön okumalar
3) Çağdaş Mobilya Tasarımcıları ve Tasarımlarının Analiz Edilmesi ve Mobilya Tasarım İlkeleri / Güncel Mobilya Okumaları Konulara ilişkin ön okumalar
4) Modüler sistemli kitaplık tasarımı ve projelendirme Konulara ilişkin ön okumalar
5) Modüler sistemli kitaplık tasarımı ve projelendirme Konulara ilişkin ön okumalar
6) Farklı Biçim ve Düzenlemelerde Kullanıma Uygun Çalışma Masası Tasarımları ve Projelendirme Konulara ilişkin ön okumalar
7) Farklı Biçim ve Düzenlemelerde Kullanıma Uygun Çalışma Masası Tasarımları ve Projelendirme Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar
9) Teknik Gezi Konulara ilişkin ön okumalar
10) Home Ofis Mekânında Yatma/Uyuma-Dinlenme-Çalışma Ünitesi Tasarımı ve Projelendirme Konulara ilişkin ön okumalar
11) Home Ofis Mekânında Yatma/Uyuma-Dinlenme-Çalışma Ünitesi Tasarımı ve Projelendirme Konulara ilişkin ön okumalar
12) Home Ofis Mekânında Yatma/Uyuma-Dinlenme-Çalışma Ünitesi Tasarımı ve Projelendirme Konulara ilişkin ön okumalar
13) Home Ofis Mekânında Yatma/Uyuma-Dinlenme-Çalışma Ünitesi Tasarımı ve Projelendirme Konulara ilişkin ön okumalar
14) Proje Sunumu Konulara ilişkin ön okumalar
15) Final Sınavı Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fremdkörper (2012), Modern Furniture: 150 Years of Design, hf ULLMANN
Klaus-Jurgen and others SEMBACH (1991), Twentieth Century furniture design, Taschen GmbH
Diğer Kaynaklar: Tavşan, F. (2002), İç Mekân Stillerinin İncelenmesinde Sistematik Bir Yaklaşım Önerisi (Tez)
Çalışkan, İ. (2005), Globalleşme Sürecindeki Dünyada, Türkiye Mobilya Tasarım Anlayışındaki Değişmeler (Tez)
Mastelli, R., Kelsey J. (2001), Tradition in Contemporary Furniture, The Furniture Society; First Edition edition
Sembach, KJ. (1982), Contemporary Furniture, Hastings House Pub

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma 5
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek 5
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma 5
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak 5
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma 5
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme 5
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek 5
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme 5
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma 5
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak 5
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma 5
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100