İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD303
Ders İsmi: Binalarda Isı ve Akustik Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÖKHAN DUYUR
GÖKALP CEYLAN
Prof. Dr. HÜLYA KILIÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarlanan mekanlarda konfor koşullarını sağlamak için gereken tedbirler hakkında bilgi sahibi olunması, ısı ve akustik konusunda terminolojiye ve çağdaş çözümlere hakim olarak tasarım önerisi geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Akustik ile ilgili temel kavramlar; ses kontrolü, insan sağlığı ile gürültü kontrolü, binalarda gürültü kontrolü ile ilgili alınması gereken tedbirler, yapı elemanları ses yalıtımı özellikleri ve salon akustik tasarımı konularının bilinmesi, akustik sorunları tanımlayabilme ve tasarım önerisi geliştirebilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Akustik ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Gürültü ve ses kontrolü için tasarım önerileri geliştirir.
3) Yalıtım özellikli yapı elemanlarını tanır ve projelerde uygular.
4) Mekanda konfor koşullarının bileşenlerini tanır ve geliştirir.
5) Reverberasyon süresi hakkında bilgi edinir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akustik tasarımının tanıtılması , ses ile ilgili temel kavramların tanıtılması Konuyla ilgili ön okumalar
2) İşitsel konfor, gürültü kontrolü, malzeme ve uygulama örnekleri üzerinden anlatım Konuyla ilgili ön okumalar
3) Gürültü analizleri yapılması, ses yalıtımı Konuyla ilgili ön okumalar
4) Akustik tasarımı ve eko, sesin yansıması, yutulması, geçmesi Konuyla ilgili ön okumalar
5) Reverberasyon süresi (çınlama süresi) hesaplaması ve örnek uygulamalar Konuyla ilgili ön okumalar
6) Oditoryum, konser salonları, çok amaçlı salonlar için akustik tasarımı analizleri Konuyla ilgili ön okumalar
7) Pasif iklimlendirme, iklim, ısıl konfor kavramının tanıtılması Konuyla ilgili ön okumalar
8) Vize Konuyla ilgili ön okumalar
9) İklimle dengeli tasarım, bina formu ve kabuki tasarımının iç mimari projelendirme sürecine etkisi Konuyla ilgili ön okumalar
10) Isıl konfor tasarımında etki eden tasarım değişkenleri Konuyla ilgili ön okumalar
11) Isıl konfor tasarımı, proje çalışması Konuyla ilgili ön okumalar
12) Malzeme etkisinin akustik ve ısıl konfora etkisinin uygulama ve projeler üzerinden analizi Konuyla ilgili ön okumalar
13) Yapı sistemleri çözümü, proje uygulamaları ve detay tasarımları Konuyla ilgili ön okumalar
14) Tekrar* Konuyla ilgili ön okumalar
15) Final Jürisi Konuyla ilgili ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Barron, M., (1993), “Auditorium and Architectural Design”, London, E&FN Spon
• Demirkale, S. Çevre ve Yapı Akustiği,Birsen Yayınevi:İstanbul,2007
• Egan,D Concepts in Architectural Acoustics, New York: McGraw Hill Book Company, 1995.
• Tichelmann, H. Interiors Construction Manual; Integrated Planning Finishes and Fitting-Out Technical Services, Birchauser:Munich, 2010.
Diğer Kaynaklar: • Cottom-Wirslow, M., (1990), “Environmental Design: The Best Architecture and Technology”, PBC, Glenlove.
• Beranek, L. L., (1962), “Music Acoustics & Architecture”, New York, John Wiley & Sons.
• Eriç, M., (1994), “Yapı Fiziği ve Malzemesi”, İstanbul, Literatür Yayıncılık.
• Gauzin-Müller, D., (2010), "Ecological Living: What Architecture for a More Sustainable City?", Actes Sud.
• Goulding, J. R., Lewis, J. O., Steemers, T. C., (1992), “Energy Conscious Design”, B T Batsford Ltd, Luxemburg.
• Toydemir, N., Gürdal, E., Tanaçan, L., (2000), “Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme”, İstanbul, Literatür Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %