İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD402
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAMİT PİLEHVARİAN
Dr. Öğr. Üyesi APOSTOLOS PORİDİS
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç mimarlık eğitimi süresince alınan tüm derslerde öğrenilen bilgilerin harmanlanmasını amaç edinmektedir.
Dersin İçeriği: Bitirme Projesi, içmimarlık eğitimi sürecinde öğrencinin aldığı uygulamalı ve teorik derslerde işlenen konu ve kavramların birleşimi biçimindedir. Ders, bir içmimari projenin tasarımı, mimari ifade teknikleri ile çizilmesi ve sunulmasını beklemektedir. Verilen mekan, sınırlandırıcı ölçütleri ve potansiyeli açısından analitik düşünce bağlamında değerlendirilmeli ve bir proje konsepti oluşturulmalıdır ve tasarım süreci boyunca işletilmelidir. (En fazla 500m² mekan. 1/50, 1/20, 1/10 ve 1/5 ölçekler çalışılacak. Detaylar çözülecek.)

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mekan-insan, mekan-yakın çevre, mekan-mekan ögeleri, mekan ögeleri-kişi ilişkilerini kugulayabilir.
2) Mekan ile ilişkili ergonomik verileri kullanır.
3) Tasarımlarını kağıda aktarmada iki ve üç boyutlu teknik anlatım yöntemlerini kullanabilir.
4) Detay çözümlemelerini gerçekleştirir.
5) Geliştirdiği projede özgün ve yaratıcı çözümler oluşturur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitime Projesinin Tanıtımı Derse ait ön okumalar
2) Jüri 1 Derse ait ön okumalar
3) Ödev teslimi Derse ait ön okumalar
4) Ödev teslimi Derse ait ön okumalar
5) Jüri 2 Derse ait ön okumalar
6) Ödev teslimi Derse ait ön okumalar
7) Ödev teslimi Derse ait ön okumalar
8) Vize - Jüri 3 Derse ait ön okumalar
9) Ödev teslimi Derse ait ön okumalar
10) Ödev teslimi Derse ait ön okumalar
11) Jüri 4 Derse ait ön okumalar
12) Ödev teslimi Derse ait ön okumalar
13) Ödev teslimi Derse ait ön okumalar
14) Jüri 5 Derse ait ön okumalar
15) Final Jürisi Derse ait ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Architecture: Form, Space and Order. Ching, F. New York:Van Nostrand Reinhold, 1996.
• Interior Design, Ching, F. New York:Van Nostrand Reinhold, 1987
• Principles of Design in Architecture. New York: Van Nostrand Reinhold, 1981.
Diğer Kaynaklar: Design Fundamentals. Scott R.G, McGraw Hill, 1959.
Principles of Three Dimensional Design. Wucius Wong. New York: Van Nostrand Reinhold, 1996

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %