İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD210
Ders İsmi: Dijital Medya ve Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, dijital ortamda mimari ve iç mimari proje tasarımını geliştirmeyi hedeflemektedir. Öğrencinin 3 boyutlu modelleme teknikleri ve parametrik tasarım yoluyla, bilgisayar ortamında tasarlamayı öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İç ve dış mekanın 3 boyutlu modelleme yoluyla ifade edilmesi, perspektifler ve aksonometrik sunumlar yoluyla geliştirilecektir. Sketchup ve Rhino kullanarak, 3 boyutlu modelleme, Rhino ve Grasshopper programları kullanılarak parametrik tasarım uygulamaları, Photoshop kullanarak pafta hazırlama uygulamaları yapılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) digital medya hakkında bilgi sahibi olmak
2) parametrik tasarım alanında bilgi sahibi olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) üç boyutlu modelleme programlarının kullanma becerisinin kazandırlması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) parametrik tasarım konusunda yetkinlik kazanmak
Alana Özgü Yetkinlik
1) iç mimari proje derslerinde tasarım ifadesini kuvvetlendirme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, programların kurulumu
2) Sketch up- Temel modelleme
3) Sketch up- Aksonometrik iç mekan
4) Sketch up- Kamera-render
5) Rhino- Temel modelleme, layerlar
6) Rhino- Modelleme Teknikleri
7) Rhino- Modelleme Teknikleri
8) Ara Sınav
9) Rhino+Grasshopper Parametrik tasarım
10) Rhino+Grasshopper Parametrik tasarım
11) Rhino+Grasshopper Parametrik tasarım
12) Render alma teknikleri
13) Photoshop- Sunum Teknikleri
14) Photoshop-Sunum Teknikleri
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stevens, P.S. 1974. Patterns in Nature, Little, Brown and Company.
Goulthorpe, M. 2008. Possibility of (an) Architecture, Routledge.
Diğer Kaynaklar: Eryayar, E. 2013. Tasarımcılar için Rhinoceros 3D ile yüzey modelleme, Marmara Üniversitesi Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma 1
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek 4
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma 3
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak 5
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma 5
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme 1
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek 5
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme 5
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma 5
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak 5
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma 5
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Uygulama 3 % 15
Ödev 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100