İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD310
Ders İsmi: İç mekan Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FUNDA ARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı içmekan tarihini, tasarıma etken olan tasarım felsefesiyle birlikte anlatmaktır.
Dersin İçeriği: Farklı kültürler ve tarihsel dönemlere ait içmimari tasarım ilkeleri mimari ve sosyolojik boyutuyla da ele alınarak incelenecektir. İlk çağdan günümüze kadar geçen sürede iç mekan tarihindeki süreç yapma çevre özellikleriyle birlikte değerlendirilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Toplumsal değişimler ve temel ilkelerini açıklayabilme
2) Toplumsal değişimleri dönemlerini belirleyebilme
3) Tarih öncesinden ve antik dönem sonuna kadar olan dönemleri açıklayabilme
4) Dönemlerin kültürel, ekonomik, politik ve mimari özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilme
5) Dönemlere ait iç mekan tasarım ilke ve ölçütlerini tanıyabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Konulara ilişkin ön okumalar
2) Tarihöncesi ve Erken Uygarlıklar Konulara ilişkin ön okumalar
3) Mısır - Yunan - Roma Konulara ilişkin ön okumalar
4) Bizans - Romanesk - Gotik Konulara ilişkin ön okumalar
5) İslam - Asya Uygarlıkları Konulara ilişkin ön okumalar
6) Rönesans - Barok - Rokoko Konulara ilişkin ön okumalar
7) Kolonyal - Federal - Viktoryan Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı Konulara ilişkin ön okumalar
9) Endüstri Devrimi – Viktoryan Konulara ilişkin ön okumalar
10) Arts and Crafts - Art Nouveau Konulara ilişkin ön okumalar
11) Eklektisizm – Modernizm’in Doğuşu Konulara ilişkin ön okumalar
12) Art Deco – Avrupa’da Erken Modernizm – Amerika’da Modernizm Konulara ilişkin ön okumalar
13) Modernizm’in Egemenliği Konulara ilişkin ön okumalar
14) Geç 20. Yüzyıl - Günümüz Konulara ilişkin ön okumalar
15) Final Sınavı Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Blakemore, R.G History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth Century.
New York: Van Nostrand Reinhold, 1997.
• Morley, J. The History of Furniture:Twenty-Five Centruies of Styles and Design in the Western Tradition. London: A Bulfinch Press Book, 1999.
Diğer Kaynaklar: • Pile, J.and Guira, J. A History on Interior Design, 4th Edition, New Jersey: John Wiley and Sons, 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %