İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD409
Ders İsmi: Stand Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): GÖKALP CEYLAN
Dr. Öğr. Üyesi ASGHAR HOJJATI
Dr. Öğr. Üyesi SEDEF ACAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fuar tasarım tarihinin kavranması, dünyada ve Türkiye’de gerçekleşmiş fuarlarının tanıtılması, fuar standı planlama ve organizasyon yeteneklerinin kazandırılması, fuar stand tasarım tarzlarının gelişen teknoloji ile incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, bir sergileme çevresi olarak stand tasarımı konusunu kapsamaktadır. Ayrıca; tasarım süreci, hedef kitle ve tüketici profili araştırması, sergilenen ürün türü, malzeme ve üretim yöntemleri, sergileme tasarımında grafik tasarım uygulamaları, , marka kimliği konularına da değinilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sektörün ihtiyacı olan fuar standı tasarımı ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
2) Fuar standının taşıyıcı yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
3) Fuar standının kurulumu hakkında bilgi sahibi olmak
4) Fuar stantları için gerekli olan yapısal ve fonksiyonel temel ihtiyaçları öğrenmek
5) Marka kavramlarını öğrenmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fuar Stand Tasarımına giriş Konuyla ilgili ön okumalar
2) Fuar tasarım tarihine bakış Konuyla ilgili ön okumalar
3) Türkiye’deki fuarların yapısı ve örnekleri Konuyla ilgili ön okumalar
4) Dünya fuar tasarım sergileme biçimlerinin tartışılması Konuyla ilgili ön okumalar
5) Fuar standlarının teknik ve taşıyıcı sistemlerinin incelenmesi Konuyla ilgili ön okumalar
6) Fuar standlarının ışıklandırılması ve ürünlerin yerleşiminin planlanması Konuyla ilgili ön okumalar
7) Fuar standlarının ışıklandırılması ve ürünlerin yerleşiminin planlanması Konuyla ilgili ön okumalar Konuyla ilgili ön okumalar
8) Vize Sınavı Konuyla ilgili ön okumalar
9) Marka belirleme, kurumsal kimlik araştırması ve ihtiyaç analizi Konuyla ilgili ön okumalar
10) Fuar Stand projesinin taslak ve önerileri Konuyla ilgili ön okumalar
11) Fuar stand tasarım süreci ve teknolojinin stand sergileme tasarımında yeri ve önemi Konuyla ilgili ön okumalar
12) Fuar stand tasarım süreci ve yenilikçi tasarım modellerinin tartışılması Konuyla ilgili ön okumalar
13) Tasarımın Değerlendirilmesi Konuyla ilgili ön okumalar
14) Fuar stand tasarım süreci Konuyla ilgili ön okumalar
15) Final Sunumları Ön çalışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Marinescu S., Poesch J., Trade Fair Design Annual 2014/2015, Avedit Press, 2014.
2- McNamara C, Grand Stand 4: Design for Trade Fair Stands, Frame Pub, 2014.

Diğer Kaynaklar: 1- Bertron A., Schwarz U., Designing Exhibitions, Media Publishing Group, 2006, ISBN – 10: 3-7643-7207 - 9

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %