İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD406
Ders İsmi: Akıllı Binalar ve Mekan Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AKINER AKIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Akıllı bina kavramını öğretmeyi ve bu kavramla alakalı güncel yaklaşımları tasarım ile bütünleştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Akıllı bina teknolojileri ile ilgili güncel yaklaşımları öğretilecek ve teknoloji ile tasarım arasındaki ilişki irdelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Akıllı bina kavramı ile ilgili literatüre dair bilgi edinme
2) Akıllı bina ve teknoloji uygulamalarını tasarım süreçleri ile ilişkilendirebilme
3) Güncel uygulamalara eleştirel yaklaşabilme ve yorumlayabilme
4) Çağdaş akıllı bina uygulamalarına dair farkındalık kazanma
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Akıllı Bina Nedir? Ön Araştırma
2) Temel Kavramlar Ön araştırma
3) Tarihsel inceleme: Gelişen teknolojinin mekan tasarımına etkisi Ön araştırmalar
4) Tarihsel inceleme: Gelişen teknolojinin mekan tasarımına etkisi Konuya ilişkin ön okumalar
5) Teknoloji - Mekan İlişkisi Konuya ilişkin ön okumalar
6) Çağdaş örnekler ve uygulamalar Konuya ilişkin ön okumalar
7) Çağdaş örnekler ve uygulamalar Konuya ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı Konuya ilişkin ön okumalar
9) Teknoloji - Mekansal tasarım ilişkileri - sunum ve tartışmalar Örnek inceleme, sunum geliştirme
10) Teknoloji - Mekansal tasarım ilişkileri - sunum ve tartışmalar Örnek inceleme, sunum geliştirme
11) Teknoloji - Mekansal tasarım ilişkileri - sunum ve tartışmalar Örnek inceleme, sunum geliştirme
12) Teknoloji - Mekansal tasarım ilişkileri - sunum ve tartışmalar Örnek inceleme, sunum geliştirme
13) Teknoloji - Mekan Tasarımı ilişkisi - sunum ve tartışmalar Örnek inceleme, sunum geliştirme
14) Teknoloji - Mekansal tasarım ilişkileri - sunum ve tartışmalar Örnek inceleme, sunum geliştirme
15) Final Sınavı - Sunumlar Örnek inceleme, sunum geliştirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Proje Örnekleri
Diğer Kaynaklar: Smart Buildings Systems for Architects, Owners and Builders, 2009, James Sinopoli
Smart Buildings Technology and the Design of the Built Environment
By Ron Bakker, Copyright Year 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %