İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD408
Ders İsmi: Müzecilikte Güncel Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HÜLYA KILIÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Müze ve müzecilikle ilgili temel kavramların tanınması, tarihsel sürecin müze türleri üzerinden incelenerek çağdaş yaklaşımların kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Öncelikle müzecilik ve müze tasarımı ile ilgili temel kavramlar ele alınmaktadır. Müze tipleri ve günümüzdeki örnekleri irdelenecektir. Daha sonra tarih müzeleri, etnografya, arkeoloji, doğa tarihi müzeleri ve açık hava tarih müzeleri olarak açıklanacak, hikaye anlatımının önemine değinilecektir. Sanat müzeleri modern ve postmodern dönemden bu yana nasıl evrildiği tartışılacaktır. Güncel sanat müzeler, kalıcı ve geçici sergi tasarımları, performans ve enstalasyon sergilenmesi, film ve hareketli görsel medya sergilenmesi, dijital medya kullanımı ve etkileşim konuları irdelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Müzecilik kavramını açıklayabilmek
2) Müzeciliğin ortaya çıkış nedenlerini, tarihsel gelişimini açıklayabilmek
3) Türkiye'de ve Dünya’daki müze türlerini yorumlayabilmek
4) Müzecilik disiplinin işlevlerini müze koleksiyonlarına ve müze türlerine göre uyarlayabilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müze ve Müzecilik : Temel kavramlar Konuyla ilgili ön okumalar
2) Müze tipleri ve günümüzdeki örnekleri Konuyla ilgili ön okumalar
3) Tarih müzeleri: Tarihte ve günümüzde tarih, etnografya, arkeoloji, doğa tarihi müzeleri Konuyla ilgili ön okumalar
4) Tarih müzeleri: Açık arkeolojik alan müzeleri Konuyla ilgili ön okumalar
5) Tarih müzeleri: Hikaye anlatımı olarak tarih müzeleri Konuyla ilgili ön okumalar
6) Sanat müzeleri: Modern ve postmodern sanat müzeleri Konuyla ilgili ön okumalar
7) Sanat müzeleri: Güncel sanat müzeleri Konuyla ilgili ön okumalar
8) Vize Sınavı Konuyla ilgili ön okumalar
9) Sanat müzeleri: Müzelerde kalıcı sergi mekanlarının tasarımı Konuyla ilgili ön okumalar
10) Sanat müzeleri: Müzelerde geçici sergi mekanlarının tasarımı Konuyla ilgili ön okumalar
11) Sanat müzeleri: Performans ve enstalasyon sergilenmesi
12) Sanat müzeleri: Film ve hareketli görsel medya sergilenmesi Konuyla ilgili ön okumalar
13) Sanat müzeleri: Dijital medya ve müze mekanı ile etkileşim Konuyla ilgili ön okumalar
14) Sanat müzeleri: Müze mekanı ve çevresi Konuyla ilgili ön okumalar
15) Final Sınavı Konuyla ilgili ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik I, B. Zeynep Önen, Gökhan Tunç, Mehtap Türkyılmaz

Diğer Kaynaklar: Müze eğitiminin tarihsel gelişimi, Kadriye TEZCAN AKMEHMET*, Ayla ÖDEKA

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %